Hallo allemaal.
In solidworks 2021 kan ik schetsen maken op onderdelen in een assemblage.
Maar als ik deze kamer openmaak, zijn de schetsen verdwenen. Is het mogelijk om deze schetsen die in de assemblage zijn gemaakt, op het geïsoleerde deel te vinden?
Bedankt en een goede week verder.
Door het stuk te monteren misschien?
Ik weet niet zeker of ik begreep waar en hoe je je schets maakt.
Een screenshot van je feature manager is vaak handig.
Sterker nog, heb je de schets in de assembly gemaakt, zodat deze in het onderdeel terecht komt om het te delen met het onderdeel of het onderdeel in de assembly te bewerken om in het onderdeel uit de assembly te werken.
Een onderdeel in een assemblage bewerken - 2018 - SOLIDWORKS Help.
Controleer gewoon welke boom de schets is in PIECE of ASSY, maar ook de zichtbaarheid van de schetsen
Bedankt.
Ik ben op mijn blend. De onderdelen waaruit het onderdeel bestaat, zijn ook open in Solidworks. Bij de montage maak ik een schets, bijvoorbeeld een cirkel om een gat te maken. Ik sluit mijn schets af in de montage. Ik klik op het stuk om het te bewerken, en de cirkel verschijnt niet, het is weg.
ac_cobra_427 Dank je. Ik geef toe dat ik je uitleg niet echt begrijp. Als ik op een onderdeel bouwlijnen zichtbaar laat, komen die lijnen in de assemblage tevoorschijn. (Wat praktisch is als je geen referenties hebt voor beperkingen) Ik zou willen dat het tegenovergestelde mogelijk is.
Sbadenis dank je. Ik ga proberen na te denken over het plaatsen van een screenshot van mijn bouwboom.
In feite, wanneer u in de assemblage bent, klikt u met de rechtermuisknop op het onderdeel en er wordt een klein venster geopend en er zullen pictogrammen zijn, waarvan er één wordt genoemd bewerk het onderdeel en het zal van kleur veranderen omdat u het hebt bewerkt om er rechtstreeks in te werken vanuit de assemblage en dan kunt u doen wat u wilt
De rest zet ik hier neer (beperkt aantal foto's)
Materiaal kan niet worden verwijderd door extrusie.
En op de P8-foto heb ik het deel bewerkt waar geen schets verschijnt.
Er is echt iets dat me ontgaat.
Er zijn 2 mogelijkheden vanuit de assemblage, je tekent de schets in je assemblage en voor 1 materiaalafname doe je het in de assemblage door de functie door te geven naar de onderdelen (alleen voor 1 materiaalafname - onmogelijk om materiaal toe te voegen in een assemblage)
Anders bewerk je je onderdeel vanuit de assemblage en maak je je schets in je onderdeel (niet de assemblage) en dimensioneer je je schets door deze te bewerken met of zonder link naar andere onderdelen van de assemblage (in de context).
Zie bijgevoegd voorbeeld:
Maar het is onmogelijk om de 2 te mengen.
Bedankt.
Ik vind het zonde dat je niet veel kunt doen met een assembly.
Ik weet dat de vergelijking misschien onaangenaam is, maar in Fusion 360 kun je alles rechtstreeks doen, alle functies van een assembly gebruiken.
U kunt een hele assemblage tekenen met al uw onderdelen tegelijk, ze een voor een selecteren, onafhankelijk. Waarom nemen Solidworks en Fusion niet het beste in elk?
Waarom verschijnen in Solidworks de constructielijnen van een onderdeel dat niet is weggewerkt in de assemblage en niet andersom?
Ik blijf trouw aan Solidworks, maar sommige functies kunnen aanzienlijk worden verbeterd.
Dank u allen voor deze beschikbaarheid en uw ervaring.
Tot ziens en fijne feestdagen.
De manier van solidworks vind ik vrij logisch.
Er wordt geen materiaal toegevoegd in een assemblage omdat het materiaal voor hem noodzakelijkerwijs een nieuw onderdeel is of niet.
Aan de andere kant is het verwijderen van materiaal uit een assemblage logisch aangezien je een assemblage kan overnemen om er materiaal van af te trekken (boren, verspanen...)
Aan de andere kant is het mogelijk om een nieuw onderdeel uit de assemblage toe te voegen en er dus materiaal aan toe te voegen.
Vanuit dit oogpunt is Solidworks, in tegenstelling tot TopSolid en andere 3D-software, nogal toegeeflijk.
Voor Fusion 3D weet ik heel weinig, ik heb net een paar minuten getest en omdat ik het moeilijk had, in tegenstelling tot SW die ik al 15 jaar onder de knie heb, schakelde ik snel terug om mijn 2 -3 3D-stukken te maken.
Eerlijk gezegd, als je met Fusion 360 niet voor elke tekening naar de tools hoefde te zoeken, was ik misschien overgestapt. Inderdaad, met Solidworks kun je bijvoorbeeld de "cirkel" -tool invoeren, en je kunt er honderden tekenen als je dat wilt. Met fusie betekent 100 cirkels dat je 100 keer het "cirkel"-gereedschap moet ophalen...
Aan de andere kant heb ik regelmatig veel moeite met het maken van plannen met Solidworks, het vinden van de vlakken of randen om te krijgen wat ik wil. Onder fusie kan zelfs een 10-jarig kind het doen omdat het zo eenvoudig is.
Solidworks werd uitgebracht in de jaren 90 en het basisprincipe ^planschets en functie is vanaf het begin hetzelfde, nu moeilijk om alles te breken voor hun oude gebruikers. Fusion 360 dateert uit 2013, dus duidelijk opnieuw ontworpen na de creatie van hun andere 3D-software (Inventor) en anders gedacht.
Ter info, Inventor van dezelfde uitgever als Fusion 360 werkt op dezelfde manier als SW.