Ik word geconfronteerd met een probleem dat misschien geen probleem is, maar ik kan de functie niet vinden om een herhaling van concentrische cirkels te maken in een SW23SP5 schets. De functie voor offset-entiteiten staat geen herhaling toe en er is geen herhaling van objecten in de schetsgereedschappen. In feite heb ik x concentrische cirkels verschoven met 12,5 mm van Ø400 tot Ø1525. Dat is x keer de offset-functie, niet echt spannend. Wat denken de macro-pro's...???
Zou een variabele herhaling van de functie die uit de cirkel van Ø400 (of Ø1525) wordt gegenereerd alleen niet tot het gewenste resultaat kunnen leiden?
Ik herformuleer: een enkele cirkel in de schets, gebruikt om een functie te genereren. Variabele herhaling van de functie die wordt gegenereerd door het aandrijven van de diameterafmeting van de cirkel. Maar misschien is deze schets voorbestemd om een wees te blijven? In dit geval gaat mijn suggestie niet door...
Voorwaarden: Een deeldocument wordt geopend, een schets wordt geopend en er is een cirkel geselecteerd in die schets. Door de macro te lanceren, verkrijgen we in principe een reeks concentrische cirkels, met een regelmatig toenemende straal.
Maak dus de startcirkel van 400, open de offset-functie, activeer de punaise om deze open te laten en voer vervolgens de waarde van 12.5 in. In plaats van te valideren met het vinkje, klikt u op de cirkel die verscheen, die deze valideert.
Als u een 2e keer op dezelfde cirkel klikt, wordt er een extra cirkel gemaakt die direct is verschoven. Doe dit nog een keer totdat je 12 cirkels hebt. Waarom 12? want 12x4=48, en dan moet je gewoon 2 keer verdubbelen.
Selecteer nu deze 12 cirkels en voer vervolgens de waarde 12.5*12 in en Enter. We hebben dan 24 cirkels.
Selecteer de 24, vermenigvuldig vervolgens met 2 de bestaande waarde (150 * 2) en valideer. We hebben dus 48 cirkels.
Sluit ten slotte de offset-functie en verwijder de laatste 2 gemaakte cirkels. We hebben dan de 46 concentrische cirkels, waarvan de grootste 1525 meet.
Korte video van de manipulatie:
Het is ook mogelijk met 6 of 3 in plaats van 12 om het aantal manipulaties verder te verminderen, je hoeft alleen maar de logica te begrijpen van het vermenigvuldigen van de waarde van de 1e gegroepeerde selectie met het aantal cirkels (12,5 * 12 of 12,5 * 6 of 12,5 * 3), en alle volgende vermenigvuldigd met 2.
Dank u allen, Ik besloot het antwoord van (delirium ) SYLK als het beste te kiezen, en om deze keuze te rechtvaardigen het feit dat de schets volledig beperkt is (en dat hij bovendien 's nachts werkt). De macro-oplossing werkt echter erg goed, ik vind de schaling minder. Maar alle drie de oplossingen werken, dank je.