Bij het maken van een syletrisch onderdeel biedt de beheerder zowel geabsorbeerde schetsen als niet-geabsorbeerde schetsen als opties.
Wat is het precies?
Bij het maken van een syletrisch onderdeel biedt de beheerder zowel geabsorbeerde schetsen als niet-geabsorbeerde schetsen als opties.
Wat is het precies?
Hallo Alain,
wanneer u kiest voor geabsorbeerde schetsen; Alle schetsen volgen in het symmetrische stuk en wanneer je kiest niet geabsorbeerd; Er zijn alleen de schetsen na het uitvouwen die volgen (in mijn geval van een onderdeel voor de test) en als je niets selecteert volgt er geen schets in het sym deel.
Ik denk dat het is om de afmetingen in de sym kamer te zien en te controleren, omdat je toegang hebt tot de schetsen en de afmetingen, maar niet kan worden gewijzigd omdat grijs (gecontroleerd)
http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_IMPORT_FEATURES.htm?format=P&value=1
Ja @ ac cobra, maar waarom kunnen we dan kiezen voor geabsorbeerde schetsen en niet-geabsorbeerde schetsen?
We zouden optionele radioknoppen hebben tussen de 2 gevallen.
Daar hebben we vakjes om aan te vinken, dus kies de 2.
De functie Symmetrisch onderdeel maakt een symmetrische versie van het bestaande onderdeel. Dit is een goede methode om een linker- en rechterversie van het onderdeel te maken. Aangezien de symmetrische versie is afgeleid van de originele versie, zijn de twee delen altijd in overeenstemming. Dit type symmetrie levert een ander resultaat op dan bij een Symmetry Repeat. Om een symmetrisch afgeleid onderdeel te maken: 1. Klik in een geopend deeldocument op het vlak of vlak van het model waarnaar u wilt spiegelen. 2. Klik op Invoegen, symmetrisch deel. Er verschijnt een nieuw kamervenster. De Onderdeel invoegen PropertyManager verschijnt. 3. Selecteer in de PropertyManager één of meerdere objecten. Volumetrische lichamen. Bsp; Hiermee voegt u de volumes in. Oppervlakte lichamen. De oppervlakken worden overgebracht van het originele onderdeel naar het nieuwe onderdeel. Assen. Draagt asinformatie over. Plannen. Alle plannen worden overgezet van de oorspronkelijke kamer naar de nieuwe kamer. Draad voorstellingen. Brengt draadrepresentaties over. Geabsorbeerde schetsen. Hiermee voegt u de geabsorbeerde schetsen van het ingevoegde onderdeel in.
Ongeabsorbeerde schetsen. Voegt niet-geabsorbeerde schetsen van het ingevoegde onderdeel in. Aangepaste eigenschappen. Verplaatst alle aangepaste eigenschappen die zijn ingesteld voor het onderdeel waarvan u de symmetrie maakt. Coördinaten systemen. Hiermee wordt het coördinatensysteem van het ingevoegde onderdeel ingevoegd in het afgeleide onderdeel. U kunt de coördinaten van de twee onderdelen gebruiken om een beperking te maken door Deel zoeken te selecteren onder het dialoogvenster Verplaatsen starten en de assen van de coördinatensystemen uit te lijnen. Afmetingen van het model. Hiermee importeert u de modelafmetingen van het ingevoegde onderdeel naar het symmetrische onderdeel. Gegevens over boorondersteuning. Verzendt gegevens over gaten die zijn gemaakt met behulp van de Source Part Helper, zodat deze beschikbaar zijn in de tekeningen van het afgeleide onderdeel. 4. Als u de kenmerken van het symmetrische onderdeel onafhankelijk wilt wijzigen zonder het originele SolidWorks symmetrische deel 10-31-2016 2012 http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Mirror_Part.htm?format=P&value= 2/2 te beïnvloeden, klikt u op Link met origineel onderdeel verbreken onder Link. U kunt de koppeling naar het originele deel ook later verbreken door de externe verwijzingen van het symmetrische deel op te geven en Alles verbreken te selecteren. Zodra de verbinding met het originele onderdeel is verbroken, kan deze niet meer worden hersteld. 5. Klik op . De symmetrie van het onderdeel verschijnt.
@gt22: Dit werpt niet te veel licht op het begrip geabsorbeerde / niet geabsorbeerde schets.
Ik denk niet dat je betere uitleg zult vinden dan gt22 of ik, want we kunnen er niet veel over vinden en het lijkt me nogal vaag als opties....
doet tests
visualiseert, analyseert, vergelijkt
en geeft conclusies
Dit is de beste manier om het waarom en hoe te begrijpen
@+
Hallo
Tenzij ik me vergis:
Interessant dat @ Cyril.f!
Ik zal het testen
Ik was mijn vraag een beetje vergeten
Maar na controle zei @Cyril.f
De geabsorbeerde schetsen zijn degene die de functies "gebruiken"
Terwijl niet-geabsorbeerde schetsen schetsen zijn waar geen functies op zijn gezet.
Hier is het resultaat op het symmetrische deel: