Hallo, ik wilde weten of iemand me kan informeren over het begrip knikken, ik wil inderdaad een auto-spar bestuderen en hiervoor was ik van plan de analogie te maken tussen een spar en een blikje om eenvoudigere experimentele tests uit te voeren. Deze analogie leek me relevant omdat de ligger en de spoel tijdens een vervorming worden geknikt. Op internet zeggen sommigen echter dat het niet echt geflambeerd is. Ik twijfel nu aan mijn analogie en ik zou graag willen weten of mijn analogie echt relevant is en wat de verschillende overeenkomsten zijn tussen de spoel en de ligger, zo niet de verschillen. Bij voorbaat dank
Hallo
Kortom, knikken is een buigvervorming van een balk die wordt gedronken bij een drukbelasting, dus je hebt een "grote" slankheid nodig.
https://image.slidesharecdn.com/12-poteaux-140902135348-phpapp02/95/12-poteaux-16-638.jpg?cb=1409666220
Voor een spoel, of een ander profiel, kunt u een lokale vervorming van een deel van de schelpen hebben. Vgl. https://image.slidesharecdn.com/courscm1chapitre1introductiongenerale1112-libre-150505044304-conversion-gate02/95/cours-cm-1chapitre1introductiongenerale1112libre-77-638.jpg?cb=1430819103
Om de parallelligger / spoel te kunnen maken: zijn alle liggers identiek en zo niet, heeft de spoel overeenkomsten?
Hallo
Beslist, autostringers en blikjes naar analogie zijn in de mode, het is tijd.
Aangezien er verschillende behoeften of vragen zijn in uw verzoek om de kan kijken naar mijn opmerkingen hier https://www.lynkoa.com/forum/solidworks-simulation/peux-ton-%C3%A9tudier-la-d%C3%A9formation-dune-canette-sur-solidworks-peut-ton-sim
De keuze van de spoel levert je niets meer op dan het tekenen van een ligger en bovendien zou het de berekeningen vertekenen als je erin zou slagen deze simulatie te maken (zie de bijgevoegde links)
En ook hier https://www.lynkoa.com/forum/solidworks-simulation/simulation-crash-automobile
Wat knikken betreft, is er een vrij algemene definitie die er in wezen op gericht is, voor het raamwerk of frames van goede grootte, om de aanvaardbare knik te voorspellen (afhankelijk van of deze al dan niet verzonken is). In de normen van de constructieliggers geeft de leverancier ook direct de waarden mee.
Maar je moet heel voorzichtig zijn met de zeer polysemische kant van het woord "Knik", want zoals je zult zien als je de twee links hierboven leest, moet je altijd zeggen of de knik plaatsvindt in het elastische veld of in het plastic veld.
Carrosseriebouwers hebben vaak vlammende chassis en rondhouten. In deze gevallen betekent dit dat deze metalen voorwerpen in het plastische domein zijn terechtgekomen sinds de vervorming permanent is geworden.
Het belangrijkste om te onthouden is dat knikken een karakteristieke vervorming is die goed wordt beschreven in de basisliteratuur.
Wat je kunt toevoegen zonder dat het iets verandert aan het debat , is dat knikken vaak gepaard gaat met draaien.
En het is om deze reden dat we kunnen zeggen dat het in het geval van een crash geen pure knik is, aangezien er verschillende gelijktijdige en gelijktijdige vervormingen zijn, knik + draaien + accordeonvervorming + scheuropening, enz...
Vriendelijke groeten
Goedenavond eigenlijk, ook al zijn de resultaten op de spoel niet precies hetzelfde als de resultaten op een spar. Ik was van plan om een can/spar-analogie te maken om het gedrag van de algemene spar te kennen. Zijn de spoel en de ligger in feite onderhevig aan hetzelfde fysische fenomeen? De autoligger is, zoals u zegt, onderhevig aan knikken, draaien, accordeonvervorming, scheuropening, enz., maar als het blik tijdens een botsing dezelfde verschijnselen ondergaat, is de analogie dan niet zo dom?
Een andere bijgevoegde vraag is een video van een experiment dat ik heb uitgevoerd, voor 4,5 kg gewicht als ik het experiment 10 keer herhaal, heb ik 10 keer dezelfde vervorming, maar als ik het gewicht verhoog tot 9 kg en het experiment 10 keer herhaal, is het onmogelijk om 10 keer dezelfde vervorming te hebben. Hoe komt dat?
video-1546546402.mp4
Goedenavond
Spreekt het kwadraat van snelheid je aan.
Goedenavond
Vgl. Zozo_mp , vermenigvuldig je de energie van de schok met 2, waardoor de vervormingen en dus de divergenties als gevolg van de onnauwkeurigheden van je experimentele opstelling toenemen.
Voor je can/spar-analogie heb ik, afgezien van het algemene principe, grote twijfels: je zou rekening moeten houden met de schaalfactoren (voor afmetingen, energieën en snelheden) en als bonus zou je meer informatie moeten vinden over viscoplasticiteit.....