Is het op wonderbaarlijke wijze mogelijk om de featureManager te sorteren?

Oh hoo toch... Dit is geen antwoord op het huidige probleem, maar persoonlijk raad ik ten zeerste af om alles in één schets te groeperen.
Bij ons splitsen we elke " verspaning " op in verschillende functies.
We geven de voorkeur aan het gebruik van de boorassistent en de afschuining/radiusfunctie...
Dit maakt het veel gemakkelijker om de zogenaamde " Tien jaar later ", of van een andere ontwerper... Updates zijn over het algemeen ook eenvoudiger.
Maar goed, we vermijden symmetrieën als de pest ...

1 like

Nou, dat is wat ik het vaakst doe, maar omdat het voor lasersnijden is, geef ik er de voorkeur aan om een volledige schets als spoor te nemen in plaats van deze uit een boek te extraheren.

En de symmetrie die ik verbreek als ik eenmaal ben toegepast, is echt zo dat ik de tekening van de schets hierboven niet opnieuw hoef over te typen.

https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/sldworks/c_mirror_drawing_views_wn2017.htm
… Is het niet eenvoudiger?

Het is goed om te weten, maar in dit geval, zoals vermeld in een van mijn laatste vragen, heb ik de 2 stukken L en R nodig, met variaties op de R, in volume voor het visuele en de studies, en in tracering voor de snit.

Voor het beheer van symmetrische onderdelen gaan we als volgt te werk:
Creatie van een symmetrische configuratie indien strikt symmetrisch (anders het volgende deel omdat het geen symmetrie is maar een ander deel)
Voor het onderdeel dat symmetrie creëert in de assemblage via symmetrische componenten, maakt u symmetrische afbeeldingen:

vervolgens afgeleide configuratie:

Het voordeel is dat als de oorspronkelijke onderdeelwijziging wordt aangebracht, de wijziging wordt aangebracht in de afgeleide configuratie (tenzij u vals speelt, wat kan worden gedaan door een functie toe te voegen aan de ene of de andere configuratie.
Met deze methode nooit een probleem op een onderdeel voor de assemblages, het is iets anders met de bekende stressproblemen die springen...

Voor de leden van het Europees Parlement, aangezien in ons land echte symmetrie, wordt de uitgevouwen uitgevoerd (via macro) met een symmetrische weergave (methode voorgesteld door @Maclane .)
Maar het is ook mogelijk om een 2e plat patroon te hebben om het uit te vouwen.
En voor de buigaanzichten, kopieer het buigblad via macro en wijzig de ref door de afgeleide configuratie (symmetrie-onderdeelnaam)
Het geheel gebeurt dus automatisch voor een maximale tijdsbesparing.

2 likes

Bedankt voor deze informatie @sbadenis . Maak je hier echter niet te veel zorgen over het symmetrieprobleem; Afgezien van een paar ongemakken (die ik in het juiste onderwerp zal beschrijven) met de blokmethode, komt het het dichtst in de buurt van wat ik probeerde te doen.

Hallo @Cyril.f

Misschien is het deze boom-platte display-optie.

Thuis, als ik erop klik, worden de afmetingen in de boom weergegeven of verborgen.

Hallo @Sylk ,

Het verandert niets voor mij, het display bevindt zich nog steeds in het grafische gebied. De functiemanager blijft " leeg ".