Is het normaal dat een tekening van een assemblage inclusief vergelijkingen niet volledig wordt bijgewerkt?

Hoi allemaal

Ik ben op Solidworks 2018.

Ik heb een hoofdassemblage gemaakt met 3 configuraties (Handmatig / Gemotoriseerd / Gemengd). Deze assemblage omvat verschillende subassemblages, waarvan er één 3 configuraties heeft (Handmatig / Gemotoriseerd / Gemengd). Deze subassemblage omvat verschillende onderdelen, waaronder een basisonderdeel met 3 configuraties (Handmatig / Gemotoriseerd / Gemengd).

Elke configuratie is als volgt gerelateerd: De handmatige configuratie van de hoofdassemblage omvat de subassemblage met de handmatige configuratie en de handmatige subassemblage omvat het basisonderdeel met de handmatige configuratie. Hetzelfde geldt voor de andere configuraties.

In de hoofdassemblage is er een reeks vergelijkingen die de afmeting van het basisonderdeel bepalen. Op de vergelijkingspagina is er een variabele waarde die verandert afhankelijk van de configuratie. Voor de handmatige en gemengde configuratie is de waarde 200 en voor de gemotoriseerde configuratie is de waarde 510. Vervolgens wordt deze variabele gebruikt in de vergelijkingen om de lengte van het basisonderdeel te definiëren.

Op dit niveau werkt alles naar behoren. Elke keer als ik de configuratie in de assemblage verander, krijg ik visueel op het scherm het onderdeel op de juiste lengte.

In theorie is de lengte van het basisdeel voor de handmatige configuratie gelijk aan de lengte van het basisdeel voor de gemengde configuratie. Voor de gemotoriseerde configuratie is het basisdeel langer.

Mijn probleem doet zich voor tijdens het tekenen van de hoofdmontage.

Ik maak een tekenbestand met 3 tekenvellen. Eén vel getekend per configuratie.

Dus ik heb 3 vellen tekening (handmatig / gemotoriseerd en gemengd) voor mijn hoofdmontage.

Het blad voor de handmatige configuratie = geen probleem

Voor de andere twee bladeren wordt het moeilijker.

Wanneer ik mijn hoofdassemblage verlaat om over te schakelen naar de tekening en op het scherm staat mijn hoofdassemblage ingesteld op de gemotoriseerde lay-out, de tekening voor de gemotoriseerde configuratie bevat het basisdeel met de juiste lengte, terwijl op de Gemengde tekening de lengte van het basisdeel niet goed is. Hier heb ik de lengte van het basisdeel voor de gemengde configuratie die gelijk is aan de gemotoriseerde configuratie, terwijl deze gelijk zou moeten zijn aan de lengte van de handmatige configuratie.

Als ik nu mijn hoofdassemblage verlaat om over te schakelen naar de tekening en op het scherm staat mijn hoofdassemblage ingesteld op de Mixed configuratie, de tekening voor de Mixed configuratie bevat het basisdeel met de juiste lengte, terwijl op de Gemotoriseerde tekening de lengte van het basisdeel niet goed is. Hier heb ik de lengte van het basisdeel voor de gemengde configuratie die gelijk is aan de handmatige configuratie, maar ook gelijk is aan de lengte voor de gemotoriseerde configuratie, terwijl de gemotoriseerde configuratie, het basisdeel langer moet zijn.

Ik denk dat de update met betrekking tot de vergelijkingen alleen in de assemblage wordt gedaan en dat wanneer ik ervoor kies om de configuratie weer te geven die mij interesseert en daarom de tekening alleen wordt bijgewerkt in relatie tot wat er op het scherm wordt weergegeven.

Ik hoop dat ik niet te verward ben geweest in mijn uitleg.

Weet iemand hoe ik kan corrigeren zodat de tekening van de 3 vellen correct wordt weergegeven in relatie tot de regels die in de vergelijkingen zijn vastgesteld.

Vriendelijke groeten

Een beetje info,

De "Q-regelaar" lost mijn probleem niet op.

Hallo

als ik het goed begrepen heb, weet ik het niet zeker... Een onderdeel is gemeenschappelijk voor verschillende assemblages en deze afmetingen worden bepaald door vergelijkingen?

Je genereert conflicten  .

De configuratie die wordt getekend en al deze componenten moeten actief zijn om te worden berekend. Maar als hetzelfde onderdeel meerdere berekeningen genereert, is het dood.

De SW-vergelijkingen laten snel hun grenzen zien.

Van mijn kant zijn alle berekeningen in Excel en zijn de waarden het resultaat.

verschillende berekeningen volgens de variabelen, ik teken mijn formules. 

Vriendelijke groeten

1 like

Niet helemaal Bruno,

Ik heb maar één assemblage met 3 configuraties. Het geheel bestaat uit één onderdeel met 3 configuraties.

En in de assemblage, tussen alle vergelijkingen, is er een die een schetsdimensie van het onderdeel aandrijft. En de vergelijking die de schets aandrijft, heeft een andere waarde, afhankelijk van de configuratie.

Ik kan de dimensie echter niet rechtstreeks in de assembly configureren, omdat deze dimensie afhankelijk is van een andere variabele en ik een wiskundige formule moet doorlopen om de nieuwe waarde te bepalen.

U kunt geen familie van onderdelen in uw onderdeel maken (met de vergelijking in het Excel-bestand en in plaats van de lengte van de assemblage te bepalen, controleert u vervolgens de keuze van de configuratie op het onderdeel dat is gemaakt met een familie van onderdelen.

2 likes

Sabdenis,

Ik beheers de families van delen niet. Of ik krijg de functie of dimensies die ik wil beheren niet in het Excel-blad , of er verschijnen veel dingen en ik kan mijn weg niet vinden.

Op een dag zal ik naar deze families van stukken moeten kijken om te begrijpen hoe het werkt.

Maar op dit moment heb ik niet al te veel tijd om te kijken. Mijn baas heeft me het doel gesteld om in minder dan 1600 maanden meer dan 2 tekeningen van onze producten te maken met de bijbehorende CAD.

Sterker nog, ik denk dat mijn probleem is dat alleen de configuratie die zichtbaar is op het scherm wordt bijgewerkt. De andere configuraties zijn in zekere zin slapend.

Is het mogelijk om de update van alle configuraties te forceren, zelfs de configuraties die niet zichtbaar zijn op het scherm?

Zie opties / Externe verwijzingen / "meerdere contexten toestaan voor onderdelen bij het bewerken in een assemblage"

Hallo

Ik had een macro gevonden die alle configuratieonderdelen bijwerkt , maar ik weet niet of het werkt als je het vanaf een asm uitvoert. Om te proberen

https://www.lynkoa.com/contenu/macro-pour-valider-toutes-les-configuartions-dune-pi%C3%A8ces-0

Bedankt

Ik zal dit morgen allemaal testen en contact met je opnemen.

Porta Ben,

Uw uitleg komt op hetzelfde neer.
Conflict: je kunt niet meerdere resultaten tegelijk hebben met dezelfde berekening, zelfs niet als je assemblages diffèrent.il alleen een reeks variabelen tegelijkertijd nodig heeft.
Bij de volgende berekening wordt de vorige nietig.

Slechte DSL-keuze
Zoals ik al eerder zei, laten vergelijkingen snel hun grenzen zien.

Geen keuze uit een deel van de familie in excel

Als je configs doet, ben je er bijna.
En de verbinding tussen onderdelen en assemblage wordt goed gedaan door variabelen in de vergelijkingen te maken

Hier is een klein eenvoudig voorbeeld gemaakt door een van mijn collega's (ik ben een van de meest complexe, we kunnen later zien).

Domoticaschakelaar: ander uiterlijk, ander communicatieprotocol, één of twee aanrakingen, met verschillende gravures...... Ik zal je de details besparen.

Excel-tabel: de refs en beschrijvingen komen van de verkoopafdeling.
Ik denk erover om een formule te maken die de referentie leest en bepaalt wat er in elke cel moet worden geplaatst.

Je moet de tafel niet automatisch maken, het is beter om de afmetingen, de functies en de onderdelen te kiezen

Het kan zijn dat je bestandsstructuur hetzelfde blijft.

Ter informatie, de vertegenwoordiger geeft me tussen de 60 en 200 refs per project, zonder de configuraties op Excel zou het niet houdbaar zijn.

Ik wilde een tutorial maken, maar er zijn er genoeg

https://www.lynkoa.com/contenu/famille-de-pi%C3%A8ces-8

Vriendelijke groeten

2 likes

Uiteindelijk heb ik mijn probleem opgelost.

Om dit te laten werken, moest er evenveel configuratie in het basisdeel zijn als in de hoofdassemblage. Het was ook nodig om de vergelijking na te bootsen die de schetsdimensie van het basisonderdeel aandrijft.

Voorlopig werkt het tenminste.

1 like

Hallo

Dat was mijn antwoord, sorry als je het  niet begreep.

Het is me vaak onduidelijk.

Vriendelijke groeten

Bruno

Ja Bruno, als ik je antwoord herlees, merk ik dat ik er een beetje ben.

Aan de andere kant heb ik de onderdelenfamilies niet gebruikt.

Nogmaals bedankt.

Bedankt

Tenzij ik me vergis, geven de verschillende configuraties een familie van onderdelen.

Twee configuraties = twee stukken in de familie (of twee sets in de familie)

Het antwoord om te controleren is het antwoord dat de afbeeldingen bevat.

Vriendelijke groeten

Bruno

Nog een eenvoudige en directe oplossing voor uw probleem: een dossierplan per configuratie. Geen conflicten  meer tussen configuraties op verschillende pagina's > normaal gesproken is het probleem opgelost

1 like