Hoi allemaal
Ik ben op Solidworks 2018.
Ik heb een hoofdassemblage gemaakt met 3 configuraties (Handmatig / Gemotoriseerd / Gemengd). Deze assemblage omvat verschillende subassemblages, waarvan er één 3 configuraties heeft (Handmatig / Gemotoriseerd / Gemengd). Deze subassemblage omvat verschillende onderdelen, waaronder een basisonderdeel met 3 configuraties (Handmatig / Gemotoriseerd / Gemengd).
Elke configuratie is als volgt gerelateerd: De handmatige configuratie van de hoofdassemblage omvat de subassemblage met de handmatige configuratie en de handmatige subassemblage omvat het basisonderdeel met de handmatige configuratie. Hetzelfde geldt voor de andere configuraties.
In de hoofdassemblage is er een reeks vergelijkingen die de afmeting van het basisonderdeel bepalen. Op de vergelijkingspagina is er een variabele waarde die verandert afhankelijk van de configuratie. Voor de handmatige en gemengde configuratie is de waarde 200 en voor de gemotoriseerde configuratie is de waarde 510. Vervolgens wordt deze variabele gebruikt in de vergelijkingen om de lengte van het basisonderdeel te definiëren.
Op dit niveau werkt alles naar behoren. Elke keer als ik de configuratie in de assemblage verander, krijg ik visueel op het scherm het onderdeel op de juiste lengte.
In theorie is de lengte van het basisdeel voor de handmatige configuratie gelijk aan de lengte van het basisdeel voor de gemengde configuratie. Voor de gemotoriseerde configuratie is het basisdeel langer.
Mijn probleem doet zich voor tijdens het tekenen van de hoofdmontage.
Ik maak een tekenbestand met 3 tekenvellen. Eén vel getekend per configuratie.
Dus ik heb 3 vellen tekening (handmatig / gemotoriseerd en gemengd) voor mijn hoofdmontage.
Het blad voor de handmatige configuratie = geen probleem
Voor de andere twee bladeren wordt het moeilijker.
Wanneer ik mijn hoofdassemblage verlaat om over te schakelen naar de tekening en op het scherm staat mijn hoofdassemblage ingesteld op de gemotoriseerde lay-out, de tekening voor de gemotoriseerde configuratie bevat het basisdeel met de juiste lengte, terwijl op de Gemengde tekening de lengte van het basisdeel niet goed is. Hier heb ik de lengte van het basisdeel voor de gemengde configuratie die gelijk is aan de gemotoriseerde configuratie, terwijl deze gelijk zou moeten zijn aan de lengte van de handmatige configuratie.
Als ik nu mijn hoofdassemblage verlaat om over te schakelen naar de tekening en op het scherm staat mijn hoofdassemblage ingesteld op de Mixed configuratie, de tekening voor de Mixed configuratie bevat het basisdeel met de juiste lengte, terwijl op de Gemotoriseerde tekening de lengte van het basisdeel niet goed is. Hier heb ik de lengte van het basisdeel voor de gemengde configuratie die gelijk is aan de handmatige configuratie, maar ook gelijk is aan de lengte voor de gemotoriseerde configuratie, terwijl de gemotoriseerde configuratie, het basisdeel langer moet zijn.
Ik denk dat de update met betrekking tot de vergelijkingen alleen in de assemblage wordt gedaan en dat wanneer ik ervoor kies om de configuratie weer te geven die mij interesseert en daarom de tekening alleen wordt bijgewerkt in relatie tot wat er op het scherm wordt weergegeven.
Ik hoop dat ik niet te verward ben geweest in mijn uitleg.
Weet iemand hoe ik kan corrigeren zodat de tekening van de 3 vellen correct wordt weergegeven in relatie tot de regels die in de vergelijkingen zijn vastgesteld.
Vriendelijke groeten