Het draait allemaal om de vraag: is het mogelijk om SolidWorks-bestanden in een eerdere versie op te slaan?
Ik heb een paar antwoorden gevonden die zeggen dat het niet mogelijk is, maar het is een beetje oud en ik denk dat er misschien een tool is (myCADtools bijvoorbeeld) om het te doen.
Het idee is om bestanden op te slaan in een versie vóór de onze (2017) om met partners aan projecten te kunnen communiceren.
Hallo, we kunnen het niet per se, maar aan de andere kant kun je opslaan in native formaten!! Het probleem zijn de nieuwe functies die een oude versie niet zou kennen, als solid het bestand zou openen, zou het kunnen crashen omdat het functies niet herkent... Om de komende versies te zien...
Voor zover ik weet, zal er aan deze kant geen evolutie zijn. De enige mogelijkheid op dit moment is om de bestanden van de n+1 versie te openen door de n-1 versie in SP5 (lijk maar mogelijke reconstructie door featureworks)
Het is jammer, ik begrijp het voor de functies die niet zouden worden ondersteund door een oude versie, maar met bestanden die alleen basisfuncties bevatten, zou het geweldig zijn!
We zullen leveranciers moeten uitsluiten op het project waar we ons zorgen over maken, omdat we native SolidWorks moeten verzenden en ontvangen met een complete creatieboom zonder dood volume voor beheer en wijziging.
Dit beperkt het niveau van native bestandsuitwisseling omdat beide partijen dezelfde versie van de software moeten hebben, en als de een verandert, zal de ander ook moeten veranderen of meerdere versies moeten hebben...
Dit is onder andere het commerciële beleid van DS, maar het garanderen van een bugvrije werking van de ene versie naar de andere zou te veel werk vergen. De bestanden bevatten een hele reeks parameters met betrekking tot de gebruikte functies en aangezien sommige sterk worden herzien van de ene versie naar de andere, crasht het gegarandeerd.
De oefening zou sowieso limieten hebben (tot welke lagere versie om stabiliteit te garanderen).
Ik weet het niet, want ik ben het niet die er is over dit onderwerp, maar ik denk het niet omdat het een klein bedrijf is. Het probleem zal zijn dat als een van de 2 de versie verandert, de andere ook moet veranderen om het te laten werken!
Laatste vraag in verband hiermee, de tussenliggende Service Pack "SP" -versies werken op dezelfde manier of de bestanden kunnen zonder zorgen tussen hen worden uitgewisseld?
Het is heel goed mogelijk om meerdere versies van SW naast elkaar te laten bestaan op dezelfde machine en zonder extra te betalen. Ik weet niet of het voor iedereen toegankelijk is, maar via deze link (geleverd door Lynkoa) http://www.lynkoa.com/store/fr/telechargement-solidworks.html, zou je SW-afbeeldingen van alle versies kunnen laden. Daarna moet je nauwgezet zijn om het niet door elkaar te halen (idealiter één snelkoppeling per client naar de juiste versie van SW) en een goede dagelijkse back-up.
In ieder geval zijn onze bestanden allemaal in 2017 en ze zijn de start van het project en we zullen ze niet kunnen geven aan onze mogelijke partner die in de vorige versie is.
Hiermee kunt u alleen bestanden vanuit uw huis openen, maar niet andersom.
Het naast elkaar laten bestaan van twee versies van SW is mogelijk, maar voor zover ik weet niet aan te raden omdat er nog steeds risico's op instabiliteit zijn, om nog maar te zwijgen van het feit dat van de ene versie naar de andere de gecertificeerde CG-stuurprogramma's niet noodzakelijkerwijs hetzelfde zijn.
Inderdaad, zoals ik heb opgemerkt, werkt de link helaas niet meer.
@Antho: Uw onderaannemer zou de versie 2017 kunnen installeren... Als hij onder contract staat, kan hij de update doen.
@Cyril.f: Ik heb al een paar jaar tussen de 3 en 5 versies (binnenkort 6 of zelfs 7) op mijn machine zonder bijzondere problemen. Inderdaad, soms moet je jongleren met de drivers (vooral sinds SW2016).