Hallo
De vraag zegt genoeg.
Ik zou alleen willen dat de hoogte van de helix gerelateerd is aan de lengte van het onderdeel, omdat ik op dit moment geen parameter kan gebruiken.
Bedankt en een fijne dag verder
Hallo
De vraag zegt genoeg.
Ik zou alleen willen dat de hoogte van de helix gerelateerd is aan de lengte van het onderdeel, omdat ik op dit moment geen parameter kan gebruiken.
Bedankt en een fijne dag verder
Een propeller wordt gemaakt via
Als u uw propeller definieert via hoogte en niet
En je weet de lengte van je stuk
U hoeft alleen maar de hoogte = de lengte van uw kamer in te voeren
En dan bepaal jij het tempo
Zie bijlage
Ik heb het geprobeerd via een vergelijking (= extrusiezijde) het werkt niet ;-(
@+ ;-)
Ja, je deed precies hetzelfde als ik.
En het feit dat het niet werkt met een vergelijking is precies wat ik zou willen weten of het mogelijk is.
Omdat de lengte van mijn onderdeel configureerbaar is, moet de lengte van de propeller volgen.
maar op de een of andere manier zelfs
als de lengte van het werkstuk niet in verband kan worden gebracht met de lengte van de propeller
je hebt een ander argument of ref nodig
hetzij van stappen, hetzij van revolutie
dus is het mogelijk om deze propeller correct en goed te beheren voor mij nee
Na mijn tests
Vraag: Waarom heb je dit nodig?
Aan de andere kant kun je je propeller en een extrusie naar een top doen
Dus als u uw helixhoogteclassificatie wijzigt, verandert uw onderdeel ook
@+ ;-)
Hallo
En ja het is mogelijk, kijk naar dit bericht:
http://www.lynkoa.com/forum/mod%C3%A9lisation-volumique-3d/probl%C3%A8me-spirale-et-entrecroisement-de-volumes
en chat het (video & stuk)
http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/28/02/2017/spirale_conique.zip
Fijne dag
@ leblanc Ik wil de souck op geen enkele manier zetten
Maar nu maak je je kegel na het maken van je propeller
Het is dus de hoogte van de conus die via de schroefhoogte wordt ingesteld
het komt terug op wat ik zei
Dus een extrusie naar de bovenkant van deze genoemde propeller is hetzelfde
of ik ben niet wakker ;-)
Dat kan
@+ ;-)
gt22, nee de kegel wordt gemaakt voor de elice, anders zou je oplossing het meest coherent zijn, maar in ieder geval werkt het twee kanten op, en het is inderdaad gemakkelijker om de elice eerder te maken en een extrusie naar een hoekpunt te maken (als het mogelijk is in chronologische zin).
misschien, maar via je creatieboom, als ik het mis heb, is je propeller voor de kegel
Omdat je de afmeting van de kegel gebruikt om je vergelijking te maken
en ga dan terug naar de zijkant van je propeller
in ieder geval op de video, want ik kan je kamer niet openen met mijn prehistorische versie ;-)
Ik zal het moeten proberen ;-)
@+
Ah, het moet inderdaad ingewikkelder zijn om te begrijpen, ik moest functies in de boomstructuur omkeren zonder het expres te doen.
Nee, ik weet eigenlijk waarom, want het is de volgorde van de schetsen die telt, als een deed ik de kegelomwenteling na het maken van de relaties, dus de volgorde van de functies neemt het over die van de schetsen... DSL (Zomertijd)
@ Leblanc geen probleem, het was gewoon om te proberen het onderwerp te verduidelijken ;-)
@+
Goedenavond
Ben ik te laat :)
@a.Leblanc: Het is niet nodig om een vergelijking toe te voegen, die staat al in de schetsvergelijkingen.
Aan de andere kant, wat echt jammer is, is dat we in de beheerder van het onroerend goed de vergelijkingen niet kunnen invoeren...
A: Ja, in feite krijg je de dimensies direct in het vergelijkingsvenster in plaats van ze op het scherm te selecteren.
Aan de andere kant zou het toevoegen van een relatie tussen de twee dimensies toch automatisch een vergelijking voor je moeten maken, toch?
Het is inderdaad een schande voor de beheerder.
Ja, ik neem de dimensies direct in het vergelijkingsvenster (simpelweg omdat ze allemaal zijn gegroepeerd op functies, dus er is geen risico op crashen bij het selecteren van de dimensies op het model).
Ja, er wordt een vergelijking gemaakt die zichtbaar is in het deelvenster "Vergelijkingsweergave".
En ja, er zijn nog steeds veel functies waarbij je geen vergelijkingen op SW kunt invoeren, misschien op een dag.