Is het mogelijk om een propeller of spiraal te gebruiken met een profiel uit mijn mechanisch gelaste bibliotheek?

Hallo allemaal, (Mijn onderwerp is een beetje te lang sorry, ik weet het...)

Blokcitaat

SW 2022 SP4

Ik heb een vraag, is het mogelijk om een mechanisch gelaste te maken met behulp van mijn profielen uit mijn bibliotheek, met behulp van helix- of spiraalschetsen?

Ik weet dat het mogelijk is met een spline en met een 3D-schets al dan niet gekoppeld aan mijn eerste schets van spline en andere vormen.
Maar onmogelijk met een propeller of spiraal.

Hebben jullie een antwoord op mijn vraag? , wetende dat ik alles heb geprobeerd en dat ik het niet kan.
Het is gewoon om mijn knowhow te vervolledigen.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.
@+.
AR.

Voor mij is het niet mogelijk.
Scannen via een 3D-schets met helixconversie is mogelijk, maar niet het gelaste mechaniek.
(SW2020)

1 like

Hallo sbadenis,
Dank je, dat is wat ik dacht.
Fijn weekend.
@+.
AR

Hallo @tous
Ik heb het net geprobeerd met het structuursysteem en het werkte

4 likes

Hallo @Lynkoa15

Kun je ons iets meer vertellen over het onderwerp, zodat we je kunnen volgen!
Bedankt

@sbadenis
Idem, kun je ons vertellen waarom het niet mogelijk is. Met andere woorden, waarom een helixvorm niet zou werken.
(uiteraard mogen de verbindingen aan het einde van de profielen niet triviaal zijn)

Vriendelijke groeten

2 likes

Solidworks staat de selectie van een 3D-schets van een spiraal eenvoudigweg niet toe.
Waarom, ik weet niet @Zozo_mp! :crazy_face:
Hier is het onmogelijk om de spiraal te selecteren:

2 likes

Hallo
Ik zit op SW2022 SP5 en inderdaad, zoals @Lynkoa15 hierboven al zei, met " System of structures ", werkt het met een propeller/spiraal. Zie hieronder hoe ik het heb gedaan:

6 stappen:

image

Resultaat (het gelaste onderdeel wordt toegevoegd aan de lijst met gelaste onderdelen):

Aan de andere kant heb ik deze tool nog nooit gebruikt! Als iemand ons feedback kan geven over het gebruik en de stabiliteit ervan.

++ Nicolaas

4 likes

Interessante functie (niet beschikbaar op mijn 2020)

1 like

Hallo zozo
Ik kon mezelf niet bevrijden :sweat_smile:, maar het lijkt erop dat Nicolas de methode heel goed heeft beschreven
Sbadenis is een module die beschikbaar is sinds 2019, je hoeft hem alleen maar aan te vinken in de menubalk

6 likes

Hallo Lynkoa15,
Hetzelfde geldt voor heel erg bedankt.
Fijn weekend.
@+.
AR.

Hallo weer Lynkoa,
Ik heb net getest, het werkt perfect, heel erg bedankt...
@+.
AR.

2 likes

Inderdaad, ik heb het net gevonden, bedankt voor de tip.
Ik zal dit structuursysteem verdiepen om preciezer te zien waar het uit voortkomt (anders dan voor het huidige onderwerp)

2 likes