Hallo allemaal, (Mijn onderwerp is een beetje te lang sorry, ik weet het...)
Blokcitaat
SW 2022 SP4
Ik heb een vraag, is het mogelijk om een mechanisch gelaste te maken met behulp van mijn profielen uit mijn bibliotheek, met behulp van helix- of spiraalschetsen?
Ik weet dat het mogelijk is met een spline en met een 3D-schets al dan niet gekoppeld aan mijn eerste schets van spline en andere vormen. Maar onmogelijk met een propeller of spiraal.
Hebben jullie een antwoord op mijn vraag? , wetende dat ik alles heb geprobeerd en dat ik het niet kan. Het is gewoon om mijn knowhow te vervolledigen.
Kun je ons iets meer vertellen over het onderwerp, zodat we je kunnen volgen! Bedankt
@sbadenis Idem, kun je ons vertellen waarom het niet mogelijk is. Met andere woorden, waarom een helixvorm niet zou werken. (uiteraard mogen de verbindingen aan het einde van de profielen niet triviaal zijn)
Solidworks staat de selectie van een 3D-schets van een spiraal eenvoudigweg niet toe. Waarom, ik weet niet @Zozo_mp! Hier is het onmogelijk om de spiraal te selecteren:
Hallo Ik zit op SW2022 SP5 en inderdaad, zoals @Lynkoa15 hierboven al zei, met " System of structures ", werkt het met een propeller/spiraal. Zie hieronder hoe ik het heb gedaan:
Hallo zozo Ik kon mezelf niet bevrijden , maar het lijkt erop dat Nicolas de methode heel goed heeft beschreven Sbadenis is een module die beschikbaar is sinds 2019, je hoeft hem alleen maar aan te vinken in de menubalk
Inderdaad, ik heb het net gevonden, bedankt voor de tip. Ik zal dit structuursysteem verdiepen om preciezer te zien waar het uit voortkomt (anders dan voor het huidige onderwerp)