Ik heb een algemene vergadering (bovenliggend) die bestaat uit verschillende subassemblages (kinderen).
In het begin is alles in orde, in een van mijn kinderassemblages heb ik een gedeactiveerd deel A dat gedeactiveerd lijkt in de bovenliggende assemblage.
Na enkele maanden in hetzelfde project te hebben gewerkt zonder onderdeel A of de betreffende assemblages te vervangen, merk ik dat mijn onderdeel weer geactiveerd is in de bovenliggende assemblage, terwijl het uitgeschakeld blijft in de onderliggende assemblage.
Parallel heb ik ook onderdelen die verdwenen zijn in de 3D-visualisatie van mijn moederassemblage, waarvan de naam alleen zichtbaar blijft in de boom (niet het detail van het onderdeel) maar die er zijn zoals het hoort in mijn kindassemblage.
Voor de duidelijkheid heb ik printscreens bijgevoegd.
Ik weet niet of de 2 problemen met elkaar te maken hebben, maar ze lijken tegelijkertijd te zijn verschenen.
De oplossing die ik heb gevonden is om de kinderassemblage opnieuw in te voegen en de vorige per ongeluk te verwijderen, maar dit verbreekt de verbindingen tussen mijn kinderassemblages of met mijn tekeningen.
Heeft iemand ooit dit probleem gehad en weet hij een minder radicale oplossing?
Goedenavond ja ben al een soortgelijke PB "verlies van de grafische weergave" van een of meer onderdelen of componenten van een ASS tegengekomen.
U moet weten dat in CATIA een CATProduct een linkpointer is (er is geen geometrie) voor elk 3D-object slaat catia een representatiebestand op, soms verliest de CATProduct deze link, vandaar een deel waarvan de naam in de grafiek verschijnt maar dat onzichtbaar blijft.
Wat u deed "opnieuw invoegen" van de assembly naar PB had het effect van het opnieuw genereren van dit representatiebestand.
De minder "radicale" oplossing is om het CATIA-commando "vervangen" te gebruiken, we vervangen het deel dat PB vormt door een component, een kubus bijvoorbeeld, dan doen we de manip opnieuw en deze tweede keer wijzen we naar de CATPart of CATProduct die de PB presenteerde.
Het geeft hetzelfde effect als je manip, maar plotseling verbinden de links en beperkingen zich opnieuw.
Het lijkt erop dat het probleem inderdaad voortkomt uit de link tussen de assemblage en de onderliggende assemblage. Helaas heb ik jullie oplossing getest en het resultaat is hetzelfde als met mijn huidige oplossing. Het lost het probleem goed op, maar de schakels (beperkingen, tekeningen, enz.) gaan nog steeds verloren tijdens de eerste vervanging.
Wat ik hoop dat een oplossing zou zijn (als die bestaat) zoals de CATDUAV5 tool die alles laat zoals het is, maar de fout oplost.
In feite heb ik dit soort problemen al vele malen gehad, maar het betrof alleen het scherm en een CATDUAV5 loste het op. Deze keer gaat het ook om de activatie van een kamer en dat is voor mij een primeur.
Hallo, het is verrassend, vooral omdat je op je screenshots publicaties lijkt te gebruiken om je beperkingen te creëren, dus als de opties om de links te behouden goed zijn geselecteerd , is het raar?.
Aangezien je de mogelijkheid hebt om de PB te reproduceren als je een onderhoudscontract voor Catia hebt, zou je een requette moeten openen, als er geen privacy PB is en je bent in inf of = een V5-6R2014-versie kan ik naar je gegevens kijken.
Ik weet niet of we een onderhoudscontract hebben met catia, ik heb de vraag doorverbonden naar de IT-afdeling voor het geval dat. Maar ik weet niet echt hoe ik PB moet regenereren, ik heb gewoon een kopie van het product bij PB bewaard, zodat ik verschillende dingen kon testen.
Bedankt voor je voorstel, voor de versie, het is goed, ik zit in V5R19, maar in termen van vertrouwelijkheid is het delicater. Ik probeer het product van alle niet-betrokken sets leeg te maken om alleen een gereduceerde set te behouden om de vertrouwelijkheid (en overdrachts) problemen te beperken, maar door het tot een minimum te beperken, is de PB ook verdwenen... Ik blijf het proberen en misschien geeft het me zelfs de oorzaak van het probleem...