SolidWorks staat van bouwen

Hallo

Is het mogelijk om de status van een generatie op Solidworks-niveau te kennen, ik leg mezelf momenteel uit om te weten of mijn onderdeel klaar is met genereren (Driveworks is klaar met het rijden met Solidworks), de gebruiker moet de tekening openen of de gegenereerde 3D is om te controleren of het niet alleen-lezen is (omdat we door een Autopilot gaan, dus geen visuele feedback van de generatie + onze gebruikers gebruiken een Live licentie dus geen mogelijkheid om lokaal te genereren).

Wat ik graag zou willen weten is of het mogelijk is om vanuit een macro/taak/PowerPack de status van de build op Solidworks te controleren om een wijziging van de Workflow-status te automatiseren in bijvoorbeeld "Uw CAD-elementen zijn klaar".

Bij voorbaat dank.

Hallo!

Er zijn verschillende methodes mogelijk:

1. Getriggerde acties:
    Documentatie.
    Dit zou u in staat stellen om een Overgang/Bewerking in uw Flowspecificatie aan te roepen, die naar de uiteindelijke montage/tekening verwijst.
  2.  Taken voor het genereren van taken:
    Roep Operation aan of roep Transition aan.
    Sinds DriveWorks 19, wat de implementatie aanzienlijk vereenvoudigt (geen behoefte aan een of meer getriggerde actie(s).
  3. Voor visuele feedback alleen met Live kan de pagina "Specificatiedetails" documenten weergeven samen met hun "voortgang".
    Documenten waarnaar wordt verwezen.
    Als u naar de eindmontage/tekening verwijst, wordt de status ervan op deze pagina weergegeven.

Hallo

Bedankt Thomas voor deze antwoorden, maar helaas werkt het nog steeds niet, alle oplossingen die je voorstelt geven de passage van een Driveworks-status en/of de creatie van een bestand aan. Wat ons interesseert is eerder het moment waarop DriveWorks klaar is met het aansturen van SolidWorks om aan de gebruiker aan te geven dat hij nu de 3D/MEP kan openen (het probleem is dat tussen het moment dat de 3D/MEP is gemaakt en het moment dat de 3D/MEP klaar is met worden bestuurd, er kan een min of meer lange vertraging zijn ) het is deze passage die ik zou willen controleren, het moment waarop DriveWorks de 3D/MEP sluit en de gebruiker toegang heeft tot deze elementen. Om het nog eenvoudiger te maken in fase 4: "Generatietaken" is er het gedeelte "Afronden", je hebt de verschillende bijbehorende acties, wat ik graag zou willen is feedback kunnen krijgen wanneer de actie "Sluit het onderdeel" wordt uitgevoerd. 

Ik hoop duidelijk genoeg te zijn in mijn uitleg :) .  

Re

Ik heb niets anders bevestigd dan "onmiddellijk", de voorgestelde oplossingen 1 en 3 zouden slim genoeg moeten zijn om te beheren en te wachten tot DriveWorks klaar is met het SOLIDWORKS-bestand.

Heb je een concreet voorbeeld waarbij dit niet het geval is? 

Anders, ter referentie, introduceert DriveWorks 19 nieuwe "locaties" voor "Generation Tasks", u bent mogelijk geïnteresseerd in "Post-Close";)

Taken genereren (DriveWorks-documentatie) (driveworkspro.com)

Re

Nee sorry geen concreet voorbeeld om je te geven, ik zal proberen door te gaan met de getriggerde en gerefereerde bestanden, maar ik heb de indruk dat alleen de overstap naar DriveWorks 19 echt aan mijn verzoek zou kunnen voldoen met de "post close task" en een "invoke transition", Ik kan al zien hoe ik het zou kunnen doen. Maar ik geef toe dat ik vastzit aan de oplossing voor getriggerde en gerefereerde bestanden, die beide voor mij alleen de creatie van een bestand aangeven. Ik probeerde de gerefereerde ik had hetzelfde probleem als de geactiveerde. 

In ieder geval bedankt voor je hulp. 

Ok geen zorgen, ik zou aanraden om een e-mail te sturen naar je DriveWorks-dealer om te kijken :)

Anders, leuk om te horen dat Post-Close + Invoke Transition/Operation je interessant lijken, je use case was er een die we wilden behandelen met \o/