Algemene oppervlakteafwerking

Hoi allemaal

Al een tijdje ben ik op zoek naar hoe ik de haakjes voor de verschillende aanduiding van de oppervlakteafwerking in de tekening kan invoegen (zie bijgevoegd voorbeeld). In het tabblad "Oppervlakteafwerking" in "Annotatie" is er veel om je symbool in te stellen, maar ik kan niets specifieks vinden voor de algemene symbolen. Weet iemand waar deze sectie is? (Niets gevonden noch in SW's "Help" noch op het internet)

Voor de precisie ben ik onder SW 2020.

Bij voorbaat dank en een goed einde van de dag ☺

etat_de_surface.png

Hallo @theraulaz-t 

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2020/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_SFSYMBOL.htm?verRedirect=1

@+ -)

2 likes

Hello@gt22

Dus ik was inderdaad dit gedeelte van de Help tegengekomen, maar het is de manier om het standaardsymbool toe te voegen, dus het symbool tussen haakjes, dat ik niet kan vinden. Kun je me vertellen waar hij is?

Hallo @theraulaz-t 

Annotatie en oppervlakteafwerking

op mijn 2017 versie

Er staat geen haakje

@+

Hallo

Ik ben in SW2017

U moet naar de opties in het bestand gaan -->  Trimnormen -> Oppervlakteafwerking -> Selecteer de GOST-standaard

Vink in de opmerking over de oppervlakteafwerking de optie Standaardsymbool toevoegen aan

Het is mogelijk om het symbool toe te voegen in de bibliotheek. Via rechtsklik toevoegen aan bibliotheek

Vriendelijke groeten

sfinish1.sldsfstl
6 likes

Hello@YP69

Bedankt voor de tips ! Helaas, als ik de ISO-norm wil volgen, mag het symbool tussen haakjes niet onder de balk van het andere symbool staan. Ik ga verder met macro's.

Dank u en een goed einde van de dag:)

1 like