Ik ben momenteel op zoek naar een manier om een SolidWorks (VBA) macro te gebruiken om een functie van de creatieboom in de verwijderde staat te zetten of niet (ik heb eerder alle namen van de dimensie in mijn Excel-bestand ingevoerd).
Als iemand de oplossing heeft, zou het erg nuttig voor mij zijn ...
Klik met de rechtermuisknop op de functie en vervolgens op de eigenschappen van de functie en u kiest voor verwijderen en kiest in deze configuratie of alle configuraties of specificeer de configuratie(s).... Het resultaat is hetzelfde, als veel klikken en minder vervelend om te doen...
Heb je erover nagedacht om een kijkje te nemen bij DriveWorksXpress?
DriveWorksXpress is een gratis tool waarmee u uw ontwerpen kunt automatiseren. Een van de functies is de mogelijkheid om de status (al dan niet verwijderd) van een of meer SolidWorks-functies te wijzigen.
Trouwens, ik heb het net snel gecontroleerd, het idee van optiSW is volledig geldig, alles wat ik zojuist zei, is vervat in een macro die snel wordt opgenomen.
Sterker nog, ik denk dat hij graag een klein "drop-down" menu zou willen hebben met de verwijderde en niet-verwijderde in de creatieboom. Maar daarvoor moet je liever kijken om een add-on te ontwikkelen of als die bestaat ....
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden en het is dezelfde als degene die je me hebt voorgesteld.
Ik heb een kleine macro gemaakt die zoekt naar de naam van de kust in mijn Excel en deze vervolgens selecteert op het 3D-gedeelte om de status te wijzigen.
naam = Cellen(2, i). Waarde Searchstring = naam SearchChar="@" mypos = InStr(1, Zoektekenreeks, Zoektekening, 1) nom_cote = Right(Searchstring, Len(naam) - Mypos) 'telt het aantal tekens en trekt de Mypos ervan af Deel instellen = swApp.ActiveDoc boolstatus = Part.Extension.SelectByID2(nom_cote, "BODYFEATURE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0) Deel.EditSuppress2
Ik identificeerde het als het beste antwoord, maak je geen zorgen.
Zelfs als ik uiteindelijk zelf de oplossing had gevonden en nadat ik die had gevonden, zag ik zijn antwoord dat overeenkwam met het begin van mijn oplossing.