Ik heb een vrij groot geheel (ongeveer 1500 stukjes) waarvoor ik, omwille van de leesbaarheid en het begrip, heb gekozen om meerdere geëxplodeerde stukken te maken. Daarom heb ik verschillende configuraties gemaakt (12 in dit geval) die overeenkomen met groeperingen (bijv. motorkap, transmissie, elektrisch, hydraulisch...).
In elk van deze configuraties heb ik vervolgens het uiterlijk van elk van de componenten beheerd (met behulp van "configuratiegerelateerde" weergavestatussen), d.w.z. alles waarin ik geïnteresseerd ben in de actieve configuratie (en dat daarom zal worden geëxplodeerd) in felrode kleur en al het andere in transparant zwart.
Ik maak dan mijn verschillende exploded shots (12 ook). Tot zover geen probleem, maar het probleem is dat wanneer ik begin met mijn tekening waarin ik per configuratie een bord wil maken, wanneer ik mijn assemblage plaats en ik de gewenste configuratie en de bijbehorende weergavestatus selecteer, deze laatste niet overeenkomt met wat ik in de 3D heb (d.w.z. rood en transparant zwart). Het geeft me het uiterlijk van mijn standaardconfiguratie!
Ik begrijp het probleem niet echt als iemand iets heeft begrepen (niet gemakkelijk uit te leggen zonder voor het scherm te staan) en mij zijn mening wil geven. Bij voorbaat dank
Ik weet niet of ik het goed begrepen heb, maar ik zou je aanraden om met de rechtermuisknop te klikken op je configuratie en in de eigenschappen je een kleur toe te kennen (zie p.1 bijlage)
Eenmaal in je tekening kies je de configuratie van je assemblage die je nodig hebt en controleer je of de weergavestijl in "rand in gearceerde beeldmodus" staat (zie p2 of 3 van de bijlage).
U kunt het wijzigen in het hoge zicht of door op uw weergave te klikken, het verschijnt aan de linkerkant de eigenschappen van uw geselecteerde weergave.
Probeer het eens en laat het me weten of het aan je wensen voldoet.
Ik zag deze optie wel in de configuratie-eigenschappen, maar het probleem is dat de geselecteerde kleur van toepassing is op alle componenten en daarom niet voldoet aan mijn behoefte om de te exploderen elementen te onderscheiden van de andere.
Ik heb echt een probleem met betrekking tot het uiterlijk, want als ik configuraties maak door bepaalde componenten te verbergen, werkt het, maar als ik met kleuren en transparanten speel, loopt het vast zonder te weten waarom.
Helaas geloof ik dat er geen oplossingen zijn voor uw probleem. Er zou een RPD over de kwestie komen (verzoek om verbetering).
Omdat ik een beetje dezelfde configuratiebehuizing heb als jij, kom ik er alleen uit door te sleutelen en met veel geluk.
Sterker nog, ik ben genoodzaakt om mijn 3D in de juiste configuratie en goede weergavestatus te openen op hetzelfde moment als de tekening. Als gevolg hiervan volgt de tekening over het algemeen (maar met een paar mislukkingen) zijn 3D.
Dit dwingt me om de 3D elke keer opnieuw te openen als ik de tekening open. Ja, het zijn geen praktische massa's!
Het lijkt erop dat ik dit probleem heb gehad, dus heb ik een weergavestatus gemaakt door configuratie. Zorg ervoor dat u de weergavestatussen koppelt aan de configuraties.
Dat is precies het probleem, ik heb een weergavestatus die specifiek is voor elke configuratie en gekoppeld is aan deze configuratie, maar niets helpt.