Ontwerpend onderzoek

Hallo

Ik heb problemen met de Design Study-tool, mijn doel is om de afmetingen te bepalen van een blanco onderdeel dat een identiek volume zou hebben als zijn tweede doorgang (conische blanco > 12-tands kop blank).

Om dit te doen, wil ik ernaar streven (in mijn ontwerpstudie) om qua volume zo dicht mogelijk bij mijn tweede ontwerp te liggen. Ik ben begonnen met het maken van 2 configuraties, het plaatsen van volumesensoren, maar wanneer ik de configuratie verander, past mijn sensor zich aan en verandert de waarde. Ik heb ook geprobeerd om 2 volume lichamen te maken om een volume sensor te plaatsen op elk van hen, maar als ik selecteer maar objectief in mijn studie venster, pak ik mijn conische ontwerp lichaam, dan is het maar voorstellen minimaliseren / maximaliseren / is precies, ik kies "is precies" maar ik kan maar één waarde invoeren, Ik kan mijn volumesensor niet selecteren uit mijn 12-tands blanco (ik kan de zoekwaarde invoeren met mijn sensor, maar ik zou graag willen dat dit zichzelf doet in geval van wijziging).

Ik kom ook een probleem tegen met de resultaten, in het vak Optimaal biedt het niet de dichtstbijzijnde waarde. Op de bijgevoegde foto wordt mij nummer 1 aangeboden als het optimale scenario, maar we kunnen zien dat de nr. 3 zo dichtbij mogelijk is.

Mijn uiteindelijke doel is om mijn afmetingen (hoogte / diameter) van mijn conische blank te bepalen met behulp van het volume van mijn 12-tands blank

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

etude_de_conception_1.pdf

Hallo

Ik wil geen domheid zeggen, maar moeten we de opgelegde limiet en het doel niet omkeren?

@+

Mogelijk, maar ik heb nog steeds mijn probleem of ik kan mijn volume niet beperken in vergelijking met het volume van mijn 12-tands blanco

Geen oplossing gevonden