Hallo Leprenico
Heel goed idee om de vervorming te gebruiken om de golving te verkrijgen Aan de andere kant heb je benaderingen gemaakt door het vervormingsgebied niet te beperken. We kunnen dit later bespreken, want als je goed kijkt, hebben je golven vlakke gebieden. (Ik heb het stuk volledig opnieuw gedaan met een 3D-spline op een oppervlak en nu zijn de rimpelingen perfect met controle over de kromming. Ik heb het onderdeel beschikbaar)
Aan de andere kant is het geen toeval dat ik de centreerstoel heb geplaatst
Hierdoor kunnen de toppen van de richels tegelijkertijd in twee richtingen draaien terwijl de puck plat wordt.
Inderdaad, bij simulatie moet eraan worden herinnerd dat je geen beperkingen kunt opleggen zoals in de montage, maar je legt opgelegde verplaatsingen op, wat bijna hetzelfde is, behalve dat je, afhankelijk van het geval, gedeeltelijk opnieuw moet doen wat je in de assemblage hebt beperkt.
Solidariteit (en/of zonder penetratie) betekent dus niet gelast.
Het nadeel van de manier waarop je je beperkingen hebt gemaakt, is dat de randen vast zijn (en dus niet in rotatie kunnen bewegen, wat de bewegingen vertekent in vergelijking met het echte leven. Dus van de vier zones van de richels hoeft er maar één vast te zijn, de andere moeten met translatieverplaatsingen zijn (gebruik de geavanceerde functie). In de eerste volgens vlakke richting 1 en de tweede volgens vlakke richting 2 zet 1 mm.
Deze opmerking is ook van toepassing op de centreerbeperking die u niet hebt geplaatst (aangezien de onderste ribbels vast zijn). Dit is een vergissing, want wanneer uw ring plat wordt, wordt deze 0,12 mm langer en varieert de diameter met 0,02, dus als alles is gerepareerd, zullen de vervormingen waarmee geen rekening wordt gehouden, van invloed zijn op het resultaat van de vervorming. Dit is heel goed te zien in Von Mises of in Voyages.
Als je een benadering maakt, is dat geen probleem als je rigoureus wilt zijn, het is beter om de juiste bewegingen te maken. (Dit is een goede ontwerphygiëne om vanaf het begin van je carrière toe te passen) Als je bijvoorbeeld assen had met onderdelen die met elkaar verbonden waren, zou je vervormingen hebben die groter zijn dan de tolerantie van bijvoorbeeld de boringen.
Vriendelijke groeten