Bewegingsstudie - dimensionering van de cilinders van de graafmachinearm

Hoi allemaal.

Ik vraag uw hulp om mijn kinematische/dynamische casestudy te presenteren

De studie heeft betrekking op de dimensionering van cilinders van een arm type graafarm.

Dus heb ik een 2D-schets (schematische weergave) gemaakt met de verschillende onderdelen van de arm (balken, lichaam en stangen van de cilinders)

Het doel is om de snelheden en krachten te bepalen die nodig zijn van de cilinders om de arm te bewegen

Is dit mogelijk met Solidworks motion? (de massa's toewijzen aan 2D-elementen?)

Alvast bedankt voor je hulp en feedback.

Ik sta tot uw beschikking voor verdere informatie / vragen.

Cdlt

Maxime Legrand

cinematique_-_suivi_grille.sldasm

Hallo
Sorry dat ik je vraag over SolidWorks Motion niet beantwoord, ik ken de Meca3D-app veel beter om te beschrijven wat deze biedt op een mechanisme dat alleen geschematiseerd is.
De studie van de graafarm die u overweegt, is in principe vrij klassiek, ook op basis van een 2D-diagram, zolang we ons beperken tot een geometrische, kinematische en statische benadering. Een dynamische studie is problematischer, omdat het niet de massa's en traagheid heeft van de delen waaruit het geheel bestaat.
Het lijkt mij dat het grootste probleem ligt in het definiëren van realistische invoergegevens. Geen probleem als het alleen een kwestie is van "de arm bewegen", het probleem is complexer als het een kwestie is van het graven van de grond...
Het bijgevoegde document geeft enkele illustraties van een Meca3D-simulatie.

Vriendelijke groeten.

pelleteuse.mp4
pelleteuse.pdf
1 like