Bewegingsstudie en sensoren

Hoi allemaal

Ik wil een bewegingsstudie uitvoeren van een rotatie van 90° die wordt bediend door cilinders. Dit is om een kromme van de slag van de cilinders vast te stellen die nodig is om deze rotatie te verkrijgen.

Mijn probleem is dat ik in deze bewegingsstudie geen sensoren kan installeren om de slag van mijn cilinders te meten?

Is dit mogelijk met SolidWorks Premium?

Bij voorbaat dank.

De SolidWorks Motion-invoegtoepassing moet zijn ingeschakeld om bewegingsanalyse uit te voeren en sensoren in te voegen. Dit maakt het mogelijk om grafieken te maken.

1 like

Hoi @ rmorel

Een kleine tutorial zou welkom zijn

bedankt @+ ;-)

1 like

Hallo

Als alternatief kunt u ook de tool "DriveAssembly" uit de myCADtools-suite gebruiken.

In deze tool worden dimensies gecontroleerd die componenten van een assemblage in beweging zetten. Een 3D-curve en bestanden met de coördinaten van geselecteerde punten of hoekpunten worden dan opgehaald. Dit is geen beweging.

Video's (een beetje oud maar nog steeds actueel) kunnen u een goed overzicht geven van wat DriveAssembly kan doen.

Vriendelijke groeten

driveassembly.jpg
2 likes

Bedankt Jm Savoyat, we zullen deze oplossing onderzoeken...

@+

Jammer dat niet iedereen de video kan zien! 

@Rim-b: als ik me niet vergis, zijn deze video's gratis te downloaden, registreer je gewoon op de myCADservices-website.

Onberispelijk!

Met aandrijfeenheid. Alles werkt perfect...

Het is intuïtief, efficiënt en snel.

Dank je wel Axemble.

Bedankt allemaal en vooral aan jmsavoyat.

@☺jmsavoyat: Ah? Ik ga me dan registreren op de site, bedankt voor de informatie:)