Hallo
Ik heb onlangs SW 2019 SP1 geïnstalleerd. Vanmorgen wilde ik een bewegingsstudie doen om de kinetiek van een mechanisme te laten zien. Klassiek heb ik sleutels gemaakt voor elk van de betrokken beperkingen en vervolgens hun respectievelijke waarden gedefinieerd als een functie van de tijd. Maar toen ik de gebeurtenissen las, had ik de keuze:
Standard Motion Option: Een bericht dat me vertelt dat de oplosser geen toetsen ondersteunt en dat ik mogelijk een foutmelding krijg (zie bijlage). Er gebeurt inderdaad niets
Animatieoptie: het paneel dat moet openen van 0° tot 90° opent met een alfahoek variërend van 0° tot 90°, maar "knipperend" tussen alfa en - alfa.
Leugens. Tot nu toe had ik SW 2018 en geen probleem. Daarnaast heb ik het RAM-geheugen van de pc vergroot, momenteel 12 GB, dus logischerwijs zou het alleen maar beter kunnen werken.
Heeft iemand van jullie een idee?
Bedankt en een fijne dag verder
probleme_animation.jpg
Hallo Pierre
Als het in V2018 werkte, is er geen reden waarom het niet zou werken in V2019.
Vooral omdat dit onderdelen zijn die niet worden verbeterd of zelfs veranderd. Het is waarschijnlijk iets in termen van parameters die niet zijn gevolgd tijdens de upgrade.
Aan de andere kant kan ik je niet vertellen wat, want zonder het ASM te zien, is het moeilijk om iets te zeggen.
Aan de andere kant zeg je niets over je grafische kaart, want als deze knippert, is het meer een symptoom van de RAM-kaart.
Voor het RAM-geheugen kunt u eenvoudig controleren hoeveel er bezet (gebruikt) is. Als het een kleine assemblage is, is het peanuts.
Ik heb de 2019 SP1-versie, dus als je wilt dat ik kijk of het probleem zich op mijn machine voordoet, is dat mogelijk.
Vriendelijke groeten
Steen
Voor het overige is dit wat @Jm Savoyat, die ik groet, ook suggereerde.
Als alternatief kunt u ook de tool "DriveAssembly" uit de myCADtools-suite gebruiken.
In deze tool worden dimensies gecontroleerd die componenten van een assemblage in beweging zetten. Een 3D-curve en bestanden met de coördinaten van geselecteerde punten of hoekpunten worden dan opgehaald. Dit is geen beweging.]}
Als je eenvoudige bewegingen in beperkte hoeveelheden hebt, heb je sinds V2016 de functie "Constraint Driver", die eenvoudig en zeer praktisch is en een goed alternatief voor Motion.
Vriendelijke groeten
Misschien het stuurprogramma van de grafische kaart vernieuwen.
Soms speelt het van de ene versie naar de andere een rol. Omdat ik verschillende zeer gevarieerde versies nodig heb, jongleer ik soms met 2 of 3 piloten.
1 like
Goedenavond Pierre
Het probleem komt van de animatie van de hoekbeperking. Dit is een trigo-probleem dat sinds 2010 bekend is, wat betekent dat het niet kan stoppen bij de nulpositie. Inderdaad, zelfs als je op 33° bent en de volgende afbeelding zal je bijvoorbeeld op 35° laten zijn, nou, het is ingesteld ten opzichte van nul en niet ten opzichte van 33+2. Vandaar het vlindereffect van de verplaatsing
GELUKKIG is er een eenvoudig alternatief, namelijk het gebruik van een motor voor het deksel. In dit geval zijn het de duur en snelheid die de openingshoek bepalen. Dit is vrij eenvoudig aan te passen door de toetsen te verplaatsen, aangezien de hoekwaarden worden aangegeven.
De gemakkelijkste manier kan ook zijn om "motor" te gebruiken, maar met de segmentoptie, waarmee (als het interessant is) de start- en aankomstsnelheid beter kan worden geregeld als er acceleratie en vertraging is.
Aan de andere kant, voor het deel dat wegbeweegt en dichterbij komt, geen probleem met de afstandsregeling omdat er geen hoek is (dus niet strijken in de hoek van 0°). Merk op dat je ook hier een lineaire engine kunt plaatsen en dat je een vloeiender beeld hebt , wat beter is als je de animatie aan een klant moet laten zien ;-)
Ik stuur je het bestand met de juiste instellingen als voorbeeld.
Vriendelijke groeten
P....
Hallo @ Pierre Mihailovic
De bestanden die leiden tot het positieve resultaat staan in uw persoonlijke mailbox.
Vriendelijke groeten
@tous Degenen die de 2019-versie hebben, kunnen deze krijgen als ze het ZIP-bestand willen.