Is het onder solidworks thermische simulatie mogelijk om een TRANSIENT thermisch onderzoek uit te voeren op een onderdeel?
Ik heb een kamer waarop ik thermisch vermogen toepas op één oppervlak, convectie (luchttemperatuur bij 20°C) op de rest van de oppervlakken, een begintemperatuur van 293°K op al zijn oppervlakken en volgens de simulatie kom ik uit op een temperatuur onder nul! Ik denk dat het komt door de begintemperatuur, omdat ik oppervlakken selecteer en niet het volume. Volume dat ik alleen in montage kan selecteren (uit één stuk!) en het resultaat is veel coherenter.
U kunt het volume in een kamer selecteren voor de begintemperatuur:
Eerst moet u de volumegroottes weergeven in de functiebeheerder (de map is standaard verborgen wanneer uw onderdeel slechts één hoofdtekst heeft)
Hier is de manipulatie:
Extra, Opties, FeatureManager, Volume: Show
Vervolgens, wanneer u de begintemperatuur toepast, moet u het volumelichaam in dit bestand selecteren door uw onderdeel direct naast de toekomstige maager te ontwikkelen.
Het lijkt mij niet onlogisch dat uw resultaten vertekend zijn als de begintemperatuur alleen op de buitenvlakken wordt toegepast.