Het bestuderen van de sterkte van een buisvormige structuur van solidworks

Hallo, ik heb een buisvormige structuur gemaakt met de gelaste constructiemodule in solidworks en ik zou graag de weerstand ervan willen bestuderen, maar ik kan de simulatie niet doen omdat de software problemen heeft met de verbindingen van de buizen

hoe kan ik het doen

Ik wilde studeren op rdm6, maar de geometrie is vrij ingewikkeld om te modelleren op rdm6 en ik moet ongeveer 25 buizen hebben die ik graag op solidworks zou willen doen

Hallo

Ik had hetzelfde probleem onder catia, maar ik denk dat we de oplossing die ik heb gevonden kunnen omzetten.

Het probleem is dat je ook de verschillende verbindingen tussen de verschillende buizen (de lasrupsen) moet modelleren, wat veel werk is.

Onder catia heb ik de oppervlakken van mijn buizen geëxtraheerd en ik heb ze met elkaar verbonden om één oppervlak te hebben dat al mijn buizen omvat.

Hiervoor moet je natuurlijk wel al je buizen van dezelfde dikte hebben en het beste is om stevige buizen te hebben, maar ik denk dat dit jouw geval is .

Vriendelijke groeten

Bastien

PS: als het nodig is, kan ik het voor je doen, je hoeft alleen maar je bestand in .iges te sturen

Ik heb de soldeerkralen (98) geprobeerd en het werkt niet. Ik heb verschillende buisdiameters  en verschillende diktes, en het probleem met solidworks is dat zelfs als je in één onderdeel maakt, wanneer je maakt met de gelaste assemblagemodule, hij verschillende onderdelen maakt die hij in de simulatie weet te importeren, hij wil de simulatie niet doen en me vertellen dat er verbindingen zijn. Ik kan mijn buizen niet uit mijn structuur halen, het zou te lang zijn omdat geen van hen zich op dezelfde as bevindt, het is de buisvormige balk in een halve boog. Er moet een manier zijn om de buizen in de simulatie aan elkaar te koppelen, anders zou het me ervan weerhouden een stuk te openen dat uit meerdere buizen bestaat, bovendien herkent het de knopen en zou ik willen opleggen dat de knopen stijf worden

Hallo

Stuur indien mogelijk een screenshot van je structuur om de sporen te zien die kunnen worden geëlimineerd.

Vriendelijke groeten

Bastien

Goedenavond

Ik weet niet of het je zal helpen, maar je kunt een Booleaanse bewerking (toevoeging) uitvoeren zodat al je gesoldeerde assemblage is gekoppeld, dan moet je een stapexport (of andere) doen die je opnieuw opent op solidworks, dit maakt je een onderdeel uit één stuk dat je kunt gebruiken met de rdm-module.

Hallo allemaal,

In solidworks worden de mechanisch gelaste elementen direct gesimuleerd in balkmodus (1D), zodat het niet nodig is om de lassen of andere verbindingselementen weer te geven.

In automatische knooppunten worden gemaakt om de verbinding tussen elke balk te symboliseren en in automatische zijn ze stijf, dus uw probleem ligt niet op het niveau van de knopen!.

Alexis, welke versie gebruik je?

Kunt u ons het dossier doorgeven zodat wij kunnen zien waar het probleem zit?

Raken je hits elkaar? Zo niet, dan moet u kijken naar de vrije tolerantie tussen de balken ter hoogte van de verbindingsknooppunten (klik met de rechtermuisknop op wijzigen op "Verbindingsgroep"?

Ik voeg een foto toe waarop je dit idee van knopen ziet!

@+

noeuds.jpg

Zoals Coyote opmerkt, zie ik geen specifiek probleem bij het uitvoeren van dit soort onderzoek op solidworks, maar als Alexis je bent uitgerust met een simulationXpress, is er inderdaad maar één oplossing, namelijk om al je lichamen samen te voegen omdat de "gratis" simulatiemodule is alleen ontworpen om te werken op onderdelen met één lichaam.

1 like

Dankzij jou en je hulp begreep ik beter hoe ik de gelaste montagesimulatie moest uitvoeren en heb ik het afgerond; EMT succesvol

Hallo Alexis,

Kunt u beschrijven hoe u uw probleem hebt opgelost? Zo kan iedereen ervan genieten.

Bij voorbaat dank.

Toen ik begreep dat het oplost als een 2D-balksysteem, begreep ik dat ik de kracht op de knopen kon uitoefenen en door een beetje te graven slaagde ik erin om alle stijve knopen te definiëren