Macro uitvoeren op geselecteerde componenten

Hallo

Ik heb een macro waarmee je alle onderdelen in een assembly kunt opslaan, en ik wil deze graag wijzigen om alleen de geselecteerde componenten op te slaan.

Ik heb een paar dingen geprobeerd, zoals het vervangen van alle "Get_Depends" door "Getselection", maar het is niet zo eenvoudig ... :s

Kunt u mij adviseren?

Omdat de macro te lang is om een bericht in te voeren, schuif ik het in een bijlage

herbouwennsaveallparts.swp

Hallo
En nee, zo eenvoudig is het niet, vooral omdat "Get_Depends" een interne functie van je macro is!!
Als u alleen de geselecteerde onderdelen en samenstellingen wilt opslaan, moet u iets kunnen doen als:
- Tel de geselecteerde items met de functie "GetSelectedObjectCount2".
- Maak een lus op deze hoeveelheid om:
    - Haal de geselecteerde objecten op met de functie "GetSelectedObject6".
    - Haal het objecttype op voor elk geselecteerd item met de functie "GetSelectedObjectType3".
    - Als het geselecteerde object een onderdeel of merk is, haal dan het "ModelDoc2" eruit met de functie "GetModelDoc2".
    - Open deze "ModelDoc2" met de "OpenDoc6" functie.
    - Bouw dit "ModelDoc2" opnieuw op met de functie "ForceRebuild3".
    - Sla deze "ModelDoc2" op met de functie "Opslaan3".
    - Sluit deze "ModelDoc2" af met de "CloseDoc" functie.
- Kom uit de lus.
- Geef een bericht weer dat de verwerking is voltooid.
Vriendelijke groeten

Nou, ik ben klaar om er te komen!

Ik zal het vergelijken met mijn bestaande macro om te proberen mijn weg te vinden

Dank u in ieder geval

Ja, jij bent... Of je probeert het met de bijgevoegde macro, wees voorzichtig, het is volledig vernieuwd om als voorbeeld te dienen, zodat je niet per se al je functies zult vinden.

Vriendelijke groeten

macrosaveallselectedobject.swp

Ontzagwekkend! het werkt zoals ik wil!

Het zal me veel tijd besparen

DANK U WEL Dokter!