Hallo
Ik probeer de trekkracht van een trekstang te bestuderen:

Ik heb een opgelegde verplaatsing in het linker gat gedaan en inspanningen in het rechter gat.
De vervorming zit alleen op het gat aan de rechterkant.
Hoe kan de simulatiestudie realistischer worden gemaakt met de 2 gaten die op dezelfde manier vervormd zijn, wat er echt gebeurt?
Bedankt
aan de linkerkant zou het nodig zijn om een "Lagertype ondersteuning" te hebben, lijkt het mij
1 like
Men kan de "scheidingslijn" op het linker gat gebruiken om een kleiner, reëler draagvlak te creëren.
1 like
@olivier42: door "Vaste geometrie" te vervangen door "Lagertype ondersteuning", faalt de oplosser.
@PhilippeB: Het idee is om het linkerdeel in het midden van het gat te knippen? Ik zal proberen.
De vervorming is echter raar:

De helft van het linker deel vervormt niet
Door het draagvlak aan de linkerkant van het gat verder te verkleinen, zou de vervorming realistischer zijn.
2 likes
Daar heb ik veel verminderd:

Een beetje te veel zelfs...
;)]
1 like
Dit is een beetje beter door in het midden van het onderdeel te splitsen om een vaste geometrie te krijgen:

4 likes
Een mislukte poging door de 4 vlakken in een vaste geometrie te zetten:

1 like
Hallo
Reproduceer de werkelijkheid, d.w.z. modelleer de as met de speling als die er is (montage), verzink de 2 uiteinden van de as en voeg een contact toe tussen de as en de boring
Voorkom dat de schakel om de as draait of verschuif het asblok door steunen toe te voegen
Cdlt
2 likes
@acombier,
Het idee is om de trekstang in zijn context te plaatsen (montage) en vervolgens met simulatie de trekkracht ervan te beheren?
Ik heb 2 steunen gemaakt aan de 2 uiteinden van de spoorstang.

Vervolgens heb ik de bovenste steun en de inspanning in de onderste steun in vaste geometrie gezet.

We hebben de spoorstang die zich deze keer in 2 richtingen uitstrekt

2 likes