Hallo
Ik werkte in een groep met mijn studenten aan een model van een scan van een model van een aap (vrij model).
We hebben een 3D-schets gemaakt door alle punten opnieuw te verwerken om elementaire driehoeken te verkrijgen (SOLIDWORKS).
Het bestand is als bijlage bij mijn vraag gevoegd.
Het probleem doet zich dan voor bij het minimaliseren van de driehoeken en de hiërarchie van de driehoeken met de wens om identieke driehoeken te hebben per familie en grootte, die al dan niet zullen worden gegroepeerd met het begin van het verbreken van de gemeenschappelijke band om het buigen te vergemakkelijken, dan zullen de lassen worden gemaakt om het geheel te verstijven.
Het volledige basisdeel wordt met de hand berekend en vervolgens door simulatie met optimalisatie van de diktes volgens de onthulde beperkingen. Het civieltechnische deel zal worden aangepakt door een andere groep met windweerstand (verankering volgens de bestemmingsgrond).
Het is op de groepering en organisatie van deze driehoeken dat we geblokkeerd zijn.
Je moet een romp verkrijgen en vervolgens een omzetting in plaatwerk, voor troggen of trechters hebben we oplossingen door verschillende fasen te doorlopen, maar de modellen zijn eenvoudiger.........
Voor het bronbestand van Solidworks 2018
Een eerste ontwerp betreft het gedeeltelijke voordeeg.
Het doel is om een 3 m hoog plaatstalen model te maken om een totem voor ons dorp te maken.
Is dit haalbaar met meshing-software, of welke compatibele optie of aanpak u moet overwegen om het begin van een resultaat te verkrijgen terwijl u op solidworks blijft.
De groep bestaat uit 10 personen en er is een workshop ketels maken met een laser beschikbaar.
Het is een nevenproject van hun opleiding, geen evaluatie, gewoon een verzoek van een student.
Wij danken u bij voorbaat voor uw lezing en de mogelijkheden om te overwegen.
Fijn weekend.