Exploitatie van een volumemodel

Hallo

Als ik in de simulatie een grafiek van dwarskrachten en buigmomenten wil hebben met een handmatige berekening, hoe kunnen we dan deze diagrammen extraheren.
Bij gelaste bouw heb ik de balken, ik houd mijn balken en het zal werken, of is er een kortere weg om ze van het model om te zetten in volume?
Bedankt voor het verduidelijken van dit punt, een fijne dag;

Spectrum.

Eindige Elementen Simulatie Database.SLDPRT (883.4 KB)

Hallo @spectrum ,

Het verkrijgen van diagrammen van de cohesiekrachten in een sectie heeft alleen zin en is van belang voor een constructie die bestaat uit liggers. Voor een " hand" -berekening, in het geval van constante doorsneden, maken ze het mogelijk om te voorspellen in welke secties de spanningen het sterkst zullen zijn, in spanning, buiging of torsie.
Met SolidWorks biedt alleen de simulatie in de modus " balk " deze componenten in het arsenaal aan resultaten, aangezien de mazen zijn gebaseerd op de rechte secties. Wat betreft het exploiteren ervan, de vraag is er...

Aan de andere kant, geen diagram van dit type voor een " volume " simulatie die geen rechte secties kent.

Door de twee soorten simulaties op een structuur zoals de schildersezel die uw boodschap illustreert, te behandelen, kunt u de resultaten vergelijken om een idee te krijgen van de relevantie van elk van deze simulaties. Informatief...

Vriendelijke groeten.

Hallo m.blt,

Bedankt voor je antwoord, het geeft me de aanvulling op mijn vraag en extra werk om te overwegen, ik wist niet van het ontbreken van rechte stukken.
Ik zal werken door de informatie die door de simulatie wordt verkregen, te vergelijken.

Spectrum.