Benut oppervlaktevolumes van een . OBJ

Hoi allemaal

Ik kom je adviezen regelmatig tegen en ben aangenaam verrast door je efficiëntie.

Ik ben zo vrij om contact met u op te nemen, want hier zit ik helemaal vast aan een OBJ-bestand dat ik alleen in de oppervlaktecarrosserie kan importeren, het is een auto die "te" goed gemodelleerd is voor wat ik ervan wil maken (een geval voor RC-auto), ik heb het bestand zoveel mogelijk gezuiverd om alleen de exterieurelementen te behouden.

Het probleem is dat het zo goed gemodelleerd is dat er een veelvoud aan dagen tussen de carrosserie-elementen zit en ik het dus niet kan exploiteren, ik kan de oppervlakken bijvoorbeeld niet naaien.

Ik zal een en hetzelfde volume moeten maken om aan de steunen te kunnen werken om het op het chassis van mijn radiografisch bestuurbare (RC) auto te bevestigen.

Ik heb ook geprobeerd de "gevuld oppervlak" functie, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb er helemaal geen controle over.

Ik ben geïnteresseerd in advies of tutorial (ik ben op sw2017)

Hartelijk dank.

mrs_allegee.png

Hallo

Het eenvoudigste zou zijn om de . OBJ in een bestand dat direct onder SW kan worden gelezen, bijvoorbeeld van de STL of rechtstreeks van de SLDPRT als de converter dit toestaat. Door uit te gaan van ten minste één STL-bestand, zult u in ieder geval gemakkelijker uw doelen kunnen bereiken.

Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de software "Spin 3D Mesh Converter" die je ook hebt, maar die niet gratis is, Fusion 360, die de conversie blijkbaar direct doet.

Onze collega @.PL wie ik groet, heeft ons een paar jaar geleden deze link gegeven, en in het bijzonder deze die een beetje oud is

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo Zozo_mp

Allereerst bedankt voor je antwoord:)

Solidworks wil het niet importeren anders dan een oppervlak of mesh, en eenmaal in mesh kan ik er niets mee :/

Het probleem is dat het bestand behoorlijk slecht is gedaan om aan te werken.

Ik heb het geëxporteerd in STEP, IGES etc via fusion, maar nog steeds hetzelfde probleem, solidworks kan dit model niet in volume importeren:(

In ieder geval het netwerk dat ik niet kan exploiteren, :)

mrs_final.sldprt

Hallo

Bij het importeren van een neutraal bestandstype, ga je naar Openen, vervolgens selecteer je je bestandstype, en je gaat naar de opties en selecteer je importopties, zoals in het bijgevoegde bestand, en daar zou je bestanden in volume moeten hebben met foutherstel 

option_dimport_step.jpg
1 like

Hallo:)

Bedankt voor je antwoord, ik heb het al geprobeerd, maar solidworks kan het niet, ik heb dit bericht aan het einde van de poging in volume.

maillage.png