Een bestand met de extensie .e57 exploiteren?

Hallo

Wat zijn uw suggesties voor het openen van een .e57-bestand van een 3D-scanner? Is het nodig om een applicatie van derden te gebruiken, zo ja, welke is het meest geschikt voor gebruik op Solidworks?

Bedankt!

Nicolaas.

Ik denk wel dat je door de scansoftware moet gaan om te zetten naar een formaat dat door SW wordt geaccepteerd.

1 like

Hallo

We gebruiken Cyclone 3DR, voorheen 3dReshaper denk ik. Het is een betaalde software.

We gebruiken het voor het verwerken van puntenwolken en voor meshing. We halen een .obj bestand op dat we omzetten in solidworks.

Welkom @NicoLH 

Geïntegreerd in SW is de ScanTo3D-functie.

Dit onderwerp is al meermaals behandeld op dit forum: een beetje onderzoek ter plaatse zal je de beste antwoorden geven, want dit zijn geen operaties die zo triviaal zijn als dat.

Vriendelijke groeten

1 like

Sorry Zozo_mp, ik heb een goede zoekopdracht gedaan voordat ik postte, hier en elders, maar niets overtuigend in de resultaten.

En Scanto3D staat deze opening niet toe (u moet eerst de coördinaten uit de cloud halen, zonder de aanvullende informatie).

(Tenzij ik me vergis...)

Nicolaas.

Neem contact op met de scanprovider (meestal voordat u het koopt!) voor compatibiliteit en de formaten die kunnen worden geëxporteerd.

Als een enkel formaat (.e57?) hen vroeg welke exportsoftware ze iets bruikbaars onder SW konden krijgen.

Er zijn zoveel merken scanners dat de enige die zeker het antwoord zal hebben, de scannerfabrikant zal zijn.

1 like

Zie deze link 

https://knowledge.autodesk.com/fr/search-result/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/FRA/How-to-import-a-e57-Point-Cloud-into-AutoCAD.html

@+

2 likes