3DS exporteren

Hallo

Ik gebruik SolidWorks 2016 en ik wil een assembly in 3DS-formaat exporteren.

Na veel zoeken op internet vond ik niets anders dan de SYCODE plug-in  maar die werkt alleen voor SolidWorks tot en met de 2013 versie.

Als iemand een oplossing heeft, ben ik er helemaal voor.

Bij voorbaat dank.

MichelAM

Hallo

Heb je naar Datakit gekeken?

@+

1 like

Hallo

Kijk of het je kan helpen:

https://grabcad.com/questions/tutorial-how-to-export-solidworks-files-to-3ds-max

https://www.youtube.com/watch?v=om2QT2b6P3s

1 like

Hallo

Met een Premium-licentie kunt u de ScanTo3D-add-on activeren, waarmee deze rechtstreeks in 3DS-formaat kan worden opgeslagen.

Zie bijgevoegde schermafbeelding

Fijne dag

Mick

scanto3d.png
3 likes

Hallo

Ik heb de 3 oplossingsvoorstellen geprobeerd die mij werden gedaan :

Coyote: Ik heb wat onderzoek gedaan naar DataKit, maar al hun oplossingen zijn betaald (tegen de volledige prijs) en ik wil geen extra kosten maken...

Ac Cobra 427:  zelfde antwoord als voor DataKit...

Mick.Cordero:  Omdat ik een Premium-licentie  heb, heb ik de ScanTo3D-add-on geactiveerd , maar wanneer ik me registreer onder "3DS" krijg ik het volgende bericht "Er is geen entiteit om te verwerken in 3DS." en ik weet niet hoe ik het moet laten werken (en toch heb ik een groot deel van de online help gelezen...!?)

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Ik zal blijven zoeken naar ScanTo3D ....

A+

MichelAM

Hallo

Ik denk dat ik weet waarom een 3DS-bestand in feite een "mesh"-bestand is en ik denk dat je je model rechtstreeks exporteert vanuit een volume of oppervlaktelichaam.

De oplossing is als volgt:

Exporteer uw bestand in STL-formaat (de standaard stl, degene die iedereen heeft, zelfs degenen die geen Scanto3D hebben, niet de stl van Scanto3D omdat u dan hetzelfde bericht krijgt)

Importeer je bestand met het Stl-type, maar van Scanto3D deze keer, je zult zien dat het onderaan de lijst staat in "mesh-bestand"

Exporteer ten slotte uw bestand in 3DS-formaat, dit zou geen probleem meer moeten zijn.

Fijne dag

Mick

1 like

Een grote dank aan Mick.Cordero... De procedure werkt.

Het is een beetje (te) lang, maar hier is mijn procedure:

Open een SLDASM-bestand en sla het op als SLDPRT.

Open de SLDPRT om deze te exporteren naar STL (Basic)

Open de STL  met de optie ScanTo3D en exporteer deze naar 3DS.

Allemaal om het in Artlantis te openen om te renderen (ik ben erg gehecht aan dit programma)... Ik heb eenvoudiger gekend.

A+

MichelAM