Exporteer dwg, schaal op blokken

Hallo

Weet iemand waarom ik bij het exporteren naar dwg een andere schaal op de blokken krijg?

FYI:

- Ik heb eerst een DWG-bestand geïmporteerd naar SW -> geen problemen  (ongelooflijk!)

- enkele aanpassingen...

- PDF Export -> geen PB, maar DWG Export: schaal die overeenkomt met de schaalfactor van het blad,  maar alleen op de blokken en niet op de rest.

Ik las op andere forums dat je naar de DIMALTF-variabele moet kijken omdat sw deze gebruikte in plaats van de eenheid, maar zelfs door deze variabele te veranderen, zie ik niet in waarom deze ingrijpt in de export en niet in de import...

Ik zie geen opties in sw om eenheden te beheren of de schaalfactor te blokkeren.

Als er autocad (of gelijkwaardige) stamgasten zijn voor sw en vice cersa, dank u bij voorbaat.

Hallo

Vink deze optie aan:

1:1 uitvoerschaal (alleen tekeningen)

ActiverenExporteert de tekening met behulp van een meetkundige schaal van 1:1, afhankelijk van de door u geselecteerde basisschaal.

De schaal van het papier of vel wordt over het hoofd gezien wanneer u deze optie inschakelt.

Basis schaalSelecteert de basis die wordt gebruikt voor de 1:1-uitvoer van geometrie op basis van de verschillende tekeningaanzichtschalen die in het werkblad worden gebruikt. Als u een weergave hebt geselecteerd, omvatten de basisschaalopties de waarden van Weergaveschaal en Weergavenummer  . Anders wordt de schaal van de weergave met het hoogste getal weergegeven. Nummer geeft het aantal keren aan dat een schaal in het tekeningdocument voorkomt.

De weergaven zijn gegroepeerd op schaal. Als u een uitvoerschaal van 1:1 inschakelt, wordt de groep met het hoogste aantal weergaven geëxporteerd op een schaal van 1:1 en worden de overige weergaven dienovereenkomstig geschaald. Als de tekening geen aanzichten bevat, wordt het werkblad geëxporteerd op een schaal van 1:1.

Laat het me weten als dit is ingeschakeldHiermee wordt een waarschuwingsbericht weergegeven wanneer u bladschaling inschakelt.

Als u deze waarschuwingsberichten uitschakelt wanneer er een bericht verschijnt, kunt u ze met deze optie weer inschakelen.

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_EXPORT_OPTIONS_DXF.htm

1 like

Zie anders deze vraag als er een macro is om de schaal van alle weergaven van een tekening te wijzigen:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/gerer-les-echelles-differentes-lors-d-un-export-dwg

1 like

Ik heb de verschillende schaalopties geprobeerd bij het exporteren, maar er verandert niets aan de blokken.

Op basis van de uitvoer is het geïmporteerde gebouw correct, maar de geïmporteerde blokken hebben een schaalfactor.

Standaard is de Dimaltf-variabele ingesteld op 0,4. Als je het verandert in 1, verandert er niets, maar het kan zijn dat je een optie of andere variabele moet forceren om er rekening mee te houden. Ik weet het niet.

Een test die ik nog niet had gedaan: ik heb zojuist de schaal van de MEP onder SW gewijzigd, alles verandert van schaal behalve de geïmporteerde blokken.

Hallo

Gebruik je een macro voor het exporteren in DWG?

1 like

Geen macro, gewoon opslaan als/dwg.

Ik heb net getest met batchconverter (voor het geval het beter werkt): hetzelfde.

Is het op een tekening of op een onderdeel dat je exporteert?

Probeer de macro om op te slaan in DWG:

Dim swApp als object

Deel dimmen als object

Dim SelMgr als object

Dim boolstatus als Booleaanse

Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Dimfunctie als object

Sub hoofd()

Stel swApp = Toepassing.SldWorks in

Deel instellen = swApp.ActiveDoc

Set SelMgr = Part.SelectionManager

Stel swModel = swApp.ActiveDoc in

sPathName = swModel.GetPathName 'Bestandsnaam en pad ophalen

Extensie = Right(sPathName, 6) 'Bepaal bestandstype

'Probeer het opnieuw, zo niet "SLDDRW"

Als extensie <> "SLDDRW" dan

msgbox ("Het huidige document is niet . SLDDRW")

Einde

Einde als

'Opslaan als DWG

OpslaanDWG:

sPathName = Left(sPathName, Len(sPathName) - 6) 'Verwijder "SLDDRW" extensie

sPathName = sPathName + "dwg" 'Voeg de extensie "DWG" toe

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") 'Controleer of het bestand bestaat

Als (fso. FileExists(sPathName)) en vervolgens 'Als het bestand bestaat

Als MsgBox ("Overwrite" & sPathName & "?", vbYesNo) = vbNo Then 'Vraag of je het bestand wilt overschrijven

Einde als

Einde als

Part.SaveAs2 sPathName, 0, True, False 'Bestand opslaan als het bestand niet bestaat of als u vbYes kiest

Einde Sub

En deze om op te nemen in DXF:

Dim swApp als object

Deel dimmen als object

Dim SelMgr als object

Dim boolstatus als Booleaanse

Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Dimfunctie als object

Sub hoofd()

Stel swApp = Toepassing.SldWorks in

Deel instellen = swApp.ActiveDoc

Set SelMgr = Part.SelectionManager

Stel swModel = swApp.ActiveDoc in

sPathName = swModel.GetPathName 'Bestandsnaam en pad ophalen

Extensie = Right(sPathName, 6) 'Bepaal bestandstype

'Probeer het opnieuw, zo niet "SLDDRW"

Als extensie <> "SLDDRW" dan

msgbox ("Het huidige document is niet . SLDDRW")

Einde

Einde als

'Opslaan als DXF

OpslaanDXF:

sPathName = Left(sPathName, Len(sPathName) - 6) 'Verwijder "SLDDRW" extensie

sPathName = sPathName + "dxf" 'Voeg "DXF" extensie toe

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") 'Controleer of het bestand bestaat

Als (fso. FileExists(sPathName)) en vervolgens 'Als het bestand bestaat

Als MsgBox ("Overwrite" & sPathName & "?", vbYesNo) = vbNo Then 'Vraag of je het bestand wilt overschrijven

Einde als

Einde als

Part.SaveAs2 sPathName, 0, True, False 'Bestand opslaan als het bestand niet bestaat of als u vbYes kiest

Einde Sub

Nou, in feite is het een bekende bug bij sw.