Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om een CV5-model in elk formaat naar SW te exporteren, zodat we een buigbare herkenning (plaatwerk) kunnen maken en de buigradii kunnen wijzigen.
Mijn leverancier werkt met SW en hij moet deze aanpassing maken zodat de buigverliezen overeenkomen met zijn buiggereedschappen.
Als we niet aan deze waarde kunnen voldoen, wordt het model in SW opnieuw opgebouwd..... of het begint met de DXF van Catdrawing.......
Is er een bepaalde functie in SW? Is er een bepaalde methode in CV5 om de radiusmodificatie beschikbaar te maken voor SW?
Als de recuperatie van de IGES of de RWZI (of andere) een consistent resultaat geeft, d.w.z. een volume met een constante dikte en filet (stralen) die ook constant is, is er in SW niets bijzonders te verwachten. Start gewoon de functie "Converteren naar plaatwerk". Aan de andere kant, als de dikte niet constant is, moet u een oppervlak creëren door de vlakken aan dezelfde kant om te zetten, vervolgens een "Dikke" -functie uit te voeren, vervolgens de brondichtheid te verbergen en de functie "Converteren naar plaatwerk" uit te voeren. Als de planken daarentegen niet constant zijn, is er meer werk aan de winkel!
Aan de andere kant bestaat de erkenning van plaatwerkfuncties, hier is de lijst met behulp van SolidWorks 2012 (zoals ik al zei, voor de meest recente versies):
Blik. Met het selectievakje Automatische kenmerken worden plaatwerkkenmerken weergegeven. Kies uit de volgende opties om Automatische functieherkenning aan te passen: Extrusie Volume Bederft Revoluties Gaten Ribs Plaat met gebogen basis Geschetste vouw Verpletterde vouw Kant-gebogen plaatwerk Vast gezicht U moet een vast gezicht selecteren om plaatwerkkenmerken te herkennen.
De functie bestaat zeker om om te zetten in plaatwerk, maar tussen de hulp van SW en de realiteit is er een zekere kloof.
De SW-herkenningsfunctie is duidelijk niet de beste die beschikbaar is, de software is niet op zoek naar CONVERTEREN maar naar het vinden van het equivalent.
Dus ja voor de jmsavoyat-oplossing die bestaat uit het omzetten van het volume in plaatwerk na het ombouwen, maar ik blijf veel sceptischer over de directe omzetting van STEP/IGES in plaatwerk (na het te hebben getest natuurlijk).
Voor het afspelen van CATIA-bestanden kunt u een test van de datakit-tool aanvragen.
Datakit heeft een gateway die functies in SolidWokrs kan herkennen en genereren. Ik weet niet meer of deze tool plaatwerkfuncties herkent. Maar het kan interessant zijn om een demolicentie te vragen om de test te doen...
Het is mogelijk om onderdelen uit een trede te recupereren en om te zetten in plaatwerk. Aan de andere kant moet je soms een beetje vals spelen om een haalbare uitgevouwen te hebben, wat materiaal te verwijderen, wat inkepingen te maken...
Maar verder is het vrij goed gedaan en zelfs als de straal van de stap 2 mm is wanneer je het onderdeel in solidworks verandert, is de buigradius aanpasbaar volgens de parameters die je kiest.
Een paar jaar geleden ging ik op deze manier te werk bij een klant die ons al zijn assemblages in een multibody-stap voorzag en we moesten ze uitvoeren in plaatwerk en/of mechanisch werk, afhankelijk van de onderdelen.
Ze dateert deze vraag! weet je niet zeker of Bob nog steeds de behoefte heeft?
Dixit: Is er een bepaalde methode in CV5?
Ik neem aan dat de SMD Sheet Metal Design plaatwerkmodule niet is gebruikt?
Om alle kansen te benutten tijdens een plaatwerkverkenning (ik spreek voor CATIA, maar het moet hetzelfde zijn in SW).
Het onderdeel moet voldoen aan de bedrijfsregels:
Constante plaatdikte.
Mini buigradius.
Verwijder de stempels type stakingen Het is het beste om ze na herkenning opnieuw te doen.
Over het algemeen bieden we een STEP-bestand van de volledige ontwerpintentie en een bestand dat is vereenvoudigd (alleen wat kan worden herkend) de vormen van sneden en de vouwen zonder vervorming.