Een padplot exporteren van Solidworks Motion naar een DXF-bestand

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd een spirograaf te reproduceren in Solidworks 2018, en met Solidworks Motion geef ik het resultaat van de baan van een punt weer.

Ik krijg een curve, en door met de rechtermuisknop op de resultatengrafiek te klikken, heb ik: maak een curve in een schets en maak nog een curve.

Omdat de spline elkaar echter kruist, kan ik het niet in een schets krijgen, maar ik kan het in csv exporteren om het in EXCEL te plotten. Ik kan het echter niet exporteren in DXF vanuit EXCEL, terwijl ik deze curve graag in DXF, svg zou willen krijgen om het vervolgens op een lasersnede te gebruiken.

Bij voorbaat dank als je een oplossing hebt, ook al is het niet erg academisch.

Na verschillende pogingen heb ik een pseudo-oplossing die bestaat uit het vastleggen van de afbeelding op het scherm, deze vervolgens  vectoriseren en ten slotte opslaan in dxf. Dit past echter niet bij mij omdat de dikte van de lijn te breed is. Dus ik heb twee overzichten in plaats van één, als het native bestand een dxf is.

Ik ben nog steeds op zoek en misschien jij ook.

Na verschillende pogingen heb ik een pseudo-oplossing die bestaat uit het vastleggen van de afbeelding op het scherm, deze vervolgens  vectoriseren en ten slotte opslaan in dxf. Dit past echter niet bij mij omdat de dikte van de lijn te breed is. Dus ik heb twee overzichten in plaats van één, als het native bestand een dxf is.

Ik ben nog steeds op zoek en misschien jij ook.

Hallo

Een klein screenshot misschien?

Vriendelijke groeten

Bedankt voor deze Zozo-oplossing, maar het is niet nauwkeurig en het veroorzaakt veel bestandsmanipulaties met alle daaruit voortvloeiende verliezen.

Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing...

Oeps!  ;-)

Een afbeelding was geen suggestie van een oplossing: maar eerder kun je een screenshot maken had ik moeten zeggen ;-)

Ik denk dat het beeld in 2D is.
Als het in 2D  is en als de lijnen te dik zijn, is er een vectorisatiesoftware waar een van onze aardige collega's het een paar dagen geleden over had https://www.lynkoa.com/forum/conception-3d/conversion-jpgdxf.

Dat gezegd hebbende, zie ik niet in wat een DXF-bestand kan doen met een enkele regel, zelfs als het ingewikkeld is, zo niet te worden gebruikt door autocad, REVIT, enz.... (kun je ons vertellen waar het DXF-bestand voor is (het is pure nieuwsgierigheid ;-)   )

Vriendelijke groeten