Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een Solidworks-assembly te exporteren als een SolidEdge-bestand.
Ik moet een ontwerp maken voor een klant die alleen eigenaar is van SolidEdge en die het montagebestand wil kunnen openen.
De Dassault-website vertelt me dat ik niet kan exporteren naar een bestand dat compatibel is met SolidEdge, maar misschien weet iemand een truc om het te kunnen doen.
Het hangt een beetje af van wat je klant wil kunnen doen:
- Eenvoudig advies om het ontwerp te valideren, een export/import in step/iges/parasolid of zelfs een uitvoerbare edrawing zal zeer goed zijn
- het ontwerp terugkrijgen om eventueel aanpassingen aan te brengen, het gaat slecht omdat hij de bouwboom verliest, de relaties tussen de onderdelen, enz.
Sorry voor mijn late interventie, ik hoop dat u sindsdien een oplossing voor uw problemen heeft kunnen vinden.
Dat gezegd hebbende, zou het volgens softwarehandelaren geen probleem zijn om van SE naar SW en vice versaille te gaan. In de praktijk hangt het ook af van de gebruikte versies, in ieder geval is de kans groot dat de boomstructuur verloren gaat en de montageschakels incompatibel zijn.
Als gebruiker van het besturingssysteem haal ik de "onderdelen" op onder stapbestanden en maak ik de assemblages opnieuw. Met onderaannemers had ik ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het verzenden van 3D Pdf-bestanden, erg praktisch voor snelle view-ups en andere notaties.