Een SW2015 spline exporteren naar Pro/Engineer

Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem: ik word gevraagd om een 2D-spline die ik op SolidWorks 2015 heb getekend om te zetten naar Pro/Engineer. Alleen de paar oplossingen die ik probeerde, werkten niet. Ik heb geprobeerd een schets op te slaan in P/E-formaat of in STEP of IGS, maar ik kan het exacte profiel van deze spline niet vinden.

Heeft u een oplossing om mij te helpen?

Bedankt

Taw

Als je een blok maakt voor je schets 

Draag dit blok gewoon over

Zie deze link

http://exchange.autodesk.com/autocadmep/fra/online-help/BLDSYS/2012/FRA/pages/WS1a9193826455f5ff4ae1cb4e12cb37a7213-7f95.htm

@+;-))

2 likes

Een DXF-opname van het vlak van de spline zou daarna bruikbaar moeten zijn op Pro-E

2 likes

Misschien moet de spline vóór de export uitdrukkelijk worden beperkt (tangenties, controlepolygoon, enz.)

1 like

Dank u voor uw antwoorden!

Ik heb de spline al volledig ingeperkt. Ik zal proberen om het te sturen naar dxf.

Fijne dag

Edit: Het DXF-formaat snijdt mijn spline in verschillende lijnen die niet de veelhoek van de spline zijn, maar een snede die er zo dicht mogelijk bij ligt.

Hallo

Heb je in de DXF export- en importopties gecontroleerd dat de splines worden omgezet naar splines en niet naar polylines

Er is een optie bij het exporteren in pro / e. Ik denk dat er hetzelfde moet zijn in SW.

2 likes

Ja, ik heb geprobeerd om van spline naar polyline te veranderen, maar niets hielp.

Zou je in staat zijn om een spline te herstellen door deze te converteren naar een crv-bestand? (Op SW2015)

Voor het CRV-bestand weet ik het niet.

Anders, als het niet werkt door de spline rechtstreeks over te dragen, moet je misschien alleen een karakteristieke puntenwolk passeren en de spline opnieuw doen in pro/e?