Extraheren van de gewichten van een onderdeel met meerdere configuraties

Hallo allemaal

Laat me het onderwerp uitleggen:
We modelleren torische onderdelen (op maat gemaakte ringen) waarvan de binnendiameter verandert in mijn configuraties (31 configuraties per type ring)
Ik probeer in een tekentafel de massa van elke configuratie te extraheren (zie bijgevoegde foto)

Ik zou graag willen dat dit bestand wordt gebruikt voor andere wasmachines, en volg wanneer ik " vervang het model "
Ik sta open voor elke oplossing
Ik heb het geprobeerd met eigendomsbindingen, VBA (ik ben geen VBA-exper)

Bedankt

Voor mij geldt dat als je het juiste materiaal met de juiste dichtheid kiest, de massa-eigenschap zichzelf moet bijwerken volgens de gekozen configuratie (grootte en dichtheid)

3 likes

Hallo antony.weiss,
En ik zal ook toevoegen met het antwoord van sbadenis, om naar de eigenschappen van het onderdeel of de assemblage te gaan, om de gronden voor elke configuratie bij te werken om geen verrassingen bij uw leden van het Europees Parlement te hebben.
Hier is een screenshot:

Succes.
@+.
AR

1 like

Naar mijn mening moet u in plaats van de algemene tabel een Excel-onderdelenfamilietabel invoegen
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/c_Design_Table_Configurations.htm?id=9b99d2238dcf4a6abcd612a1c9858665#Pg0
Met een massa-eigenschap
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/r_Mass_Properties_in_Configurations.htm?id=3b85fe7a0ba543579f86bd52ac40efe7#Pg0
Het reproduceert gemakkelijk voor de andere stukken,
Anders
Maak een assemblage (bedouille) en voeg voor elke configuratie een onderdeel in (handmatig of met een eenvoudige macro), en haal vervolgens met een BOM-tabel de eigenschappen op

3 likes

Hallo

Welkom bij ons, kunt u uw bestand delen om te zien hoe het is ontworpen en welke eigenschappen het heeft om u het beste een oplossing te bieden?

1 like

Ik heb het juiste materiaal met onze dichtheidsberekening ter plaatse, dat op elke configuratie wordt toegepast, maar ik zou graag willen dat deze waarden in mijn tabel worden weergegeven, ongeacht welk onderdeel ik in de tekening invoeg

Maak in dit geval een familie van onderdelen zoals geadviseerd @Lynkoa15 , voeg in deze tabel de grondeigenschap toe. En voeg uw familietafel toe aan uw MEP

2 likes

In feite ben ik alleen op zoek naar het terugwinnen van de massa van elke configuratie voor de materiaalkosten, maar zonder elke configuratie te hoeven openen en "evalueren / massa-eigendom" te hebben

Dus u maakt uw familie van onderdelen en u kijkt naar het gewicht in uw familie of u drukt het af (excel-bestand), u hoeft het niet op uw plan in te voegen!

1 like

Geweldige sbadenis! Ik dacht dat de familie van munten alleen werd gebruikt om waarden toe te kennen en niet om ze terug te kunnen halen. Kun je me vertellen hoe ik dat moet doen? Ik heb iets gevonden met "$SW-MASS", maar het is om een waarde toe te kennen, niet om het terug te krijgen

Kijk naar de 2e link in het bericht van @Lynkoa15

1 like

Daarom heb ik gevraagd om het onderdeel te hebben en te zien hoe het was ontworpen om de massa aan elke configuratie toe te wijzen via de configuratietabel.

1 like

Ik heb het geprobeerd met wat je me vertelt, maar geen resultaat :confused:

Heb je al een eigenschap aangemaakt, die de massa in beslag neemt.
voor mij is de Mass eigenschap al gemaakt in mijn modelbestanden en neemt de Solidworks Mass eigenschap over
2e kolom, klik op de pijl en massaselectie.
Dan kan het worden opgehaald via de onderdeelfamilie.

Het is dus aan jou om deze eigenschap in je kamer te creëren als dat nog niet het geval is en dan krijg je de waarde ervan terug in je schilderij

1 like

Ja, ik heb de massa-eigenschap in de ruimte gemaakt, maar er worden geen resultaten weergegeven in de kamerfamilie.
Moet ik elke configuratie openen om het resultaat weer te geven?

Inderdaad, je moet de doos leeg laten om de massa te berekenen (anders forceer je het).
Het is dus onmogelijk om de tabel achteraf weer te geven, zelfs niet in een tekening (de kolom blijft leeg)
De tijdelijke oplossing is om een assembly te maken, elke configuratie erin in te voegen en een stuklijst te extraheren met de configuratienaam en massa...
Om de massa nauwkeurig te laten zijn, moet u ervoor zorgen dat elke configuratie opnieuw is opgebouwd.
Voorbeeld met 2 configuraties:

3 likes

Aangehecht is een stuk met configuratie met het gewicht.
Gewicht test. SLDPRT (82.3 KB)

2 likes

Aan mijn kant werkt het (pj-SW22)
Capture01

Pièce1_CONF.zip (276.6 kB)
<<<< als u een configuratie toevoegt, geeft het symbool " * " aan dat een herbouw vereist is>>>>
Capture04
Capture05

2 likes