Hallo
Ik heb families van onderdelen (met links naar Excel-bestanden).
Wanneer ik een familie van onderdelen open en ik richt me op een specifieke configuratie, bijvoorbeeld: Familie van roestvrijstalen zeskantschroeven VIS H ISO 4017 INOX 316 waarin ik de keuze maak M10x40, zou ik dit onderdeel graag willen kunnen opslaan met een nieuwe naam zoals "HM10x40 316.sldprt VIS" en dit zonder alle links in het bestand te slepen dat de gegevens van alle Configuraties.
Met andere woorden:
- Ik open een familie van onderdelen "VIS H ISO 4017 INOX 316.sldprt"
- Ik maak mijn keuze voor de configuratie in de Configuration Manager-lijst , bijv. HM10x40
- Ik sla de gekozen configuratie op onder de naam "VIS HM10x40 INOX316.sldprt"..... Niet gerelateerd aan alle familiegegevens.
Is dit mogelijk?
Alvast bedankt voor je inzichten
Hallo, het is mogelijk met een macro, maar je moet VBA-programmering kennen. Maar de eenvoudigste manier is om onder een nieuwe naam op te slaan, de artikelfamilie te verwijderen en vervolgens alle niet-actieve configuraties te verwijderen (u kunt meerdere configuraties selecteren met SHIFT of CTRL).
2 likes
Hallo
Ik heb de macro herwerkt om alle configuraties in forma te extraheren (*.igs,*.sldprt,*.step,*.stl)
Aan de andere kant, druk niet op de Browse-knop, het crasht solidworks, althans op mijn 2014-versie. U hoeft alleen maar de locatie te noteren waar u alle configuraties wilt plaatsen. (Onderdeelnaam uitpakken = Configuratienaam)
Ik hoop dat ik ;) heb kunnen helpen
PS: aan de andere kant zal iemand hem kunnen vertellen dat we graag in * willen opnemen. PDF3D, omdat ik de asture xD nog niet heb gevonden
configripper.zip
@Centor, open een vraag, je ziet meer mogelijke antwoorden.
(maar uit het geheugen moet je opslaan als, het PDF-formaat kiezen en gaan prutsen in de PDF-opties ... dat gezegd hebbende, ik heb mijn Sldw niet bij de hand om te bevestigen)
Hallo
Er is een tool in de myCADtools-suite waarmee u configuraties in delen kunt opsplitsen.
Dit is de BatchConverter-tool
Aan de andere kant zal het alle configuraties opsplitsen
A+