Ik ben op zoek naar een eenvoudige en snelle methode, om een DXF voor lasersnijden (vlak) te extraheren en dus een plaatwerkelement te maken, uit een 3D-lichaam zoals hieronder. Ik wil mijn 2 zijkanten, lege plekken en mijn onderlaken en andere indien nodig extraheren (als ik bijvoorbeeld het hele ding sluit)
Voor een onderdeel als het uwe is de ideale manier om een uitgevouwen toestand te hebben, het gebruik van de plaatwerkfunctie, waarmee u uw onderdeel in een normale en in een uitgevouwen toestand kunt hebben.
Bijgevoegd is een voorbeeld (SW2020).
Om uit te vouwen, selecteert u dit object in Plaatwerk nadat u Bent1 Base Sheet hebt geselecteerd in de functiemanager
En het resultaat ontvouwde zich in foto's:
Voor het 1e antwoord inderdaad met de afbeelding realiseer ik me dat ik ernaast heb geantwoord, wat aantoont dat de afbeelding essentieel is...
Voor het 2e deel moet je op dezelfde manier te werk gaan, ofwel in dezelfde kamer of in een 2e kamer, afhankelijk van wat je wilt bereiken.
Hier wordt het geheel in dezelfde kamer verzameld om het onderdeel te selecteren dat u in uitgevouwen toestand wilt, u klikt op uitgevouwen toestand 2 of 3 en vervolgens op het platte pictogram (van de 3D) en om op te slaan als dxf of dwg selecteert u Plaatwerk en valideert.
Of anders maak je de tekening en vouw je de 2 platte vellen open en dan exporteer je.