Ik wil graag een macro in vba op Excel gebruiken, om een bestand uit te pakken bij het openen, op te slaan en vervolgens te archiveren.
Op dit moment weet ik hoe ik een bestand moet uitpakken via een macro (met unlock_file) hetzelfde om te archiveren, maar ik weet niet hoe ik het geopende bestand moet uitpakken en hetzelfde bestand moet archiveren. Het bestand is geopend en kan niet worden gearchiveerd.
Ik denk dat er een oplossing is, aangezien ik de Enterprise PDM-invoegtoepassing heb waarmee ik dit met één klik op de knop kan doen.
Hallo, ik kan de vraag verkeerd begrijpen, maar waarom doe ik dit? U kunt eenvoudig rechtstreeks uit de kluis "extraheren" en vervolgens "archiveren". Anders kun je er in Solid voor kiezen dat de bestanden worden uitgepakt zodra ze worden geopend!. Waarom het bestand openen, uitpakken, opslaan en vervolgens archiveren??? Wetende dat als u het opslaat, er alleen een lokaal bestand op uw computer wordt gemaakt, meer niet.
Van excel onmogelijk. Zodra het bestand wordt geopend in een applicatie (of het nu SW is of iets anders, afhankelijk van de bestanden), verbiedt de kluis elke actie.
Alleen de functies van de invoegtoepassing in SW zijn functioneel, zoals uitgelegd door G.
Als de noodzaak ligt in het wijzigen van variabelen en het toepassen ervan op een bestand, is het mogelijk, maar u moet als volgt te werk gaan:
Pak het bestand uit
Werk de gewenste variabelen bij
Open het bestand in SW
Sla het op (bouw het indien nodig opnieuw op)
Bestand sluiten
Archiveer het bestand met een opmerking
Dit alles gebeurt vanuit Excel.
Anders, door te spelen met Excel en de SW-taakplanner, kan het worden afgespeeld zonder de beperking van het openen van SW via Excel.
Het doel is om een Excel-bestand te manipuleren, niet een SW-bestand.
Het doel is om een Excel-bestand te wijzigen, dat variabelen ophaalt uit bestanden die er als referentie in zijn geplakt, dit bestand vervolgens op te slaan (om dit te doen, moet je het uitpakken) en het vervolgens archiveren. Dit alles automatisch met macro's in het genoemde Excel-bestand.
Ik moet dus een Excel-bestand uitpakken als het open is (dat is gelukt), maar ik wil hetzelfde bestand graag archiveren.
Ik denk dat het mogelijk is omdat er een pdm-add-on voor Excel is om het te doen.
Add-ons zijn niet toegankelijk via vba maar via volwaardige programma's. Dus vanuit mijn oogpunt moet je doen wat ik heb beschreven, maar door het SW-bestand te vervangen door een Excel-bestand en dus in twee bestanden te beheren.
De eerste pakt het Excel-bestand uit en opent het, activeert de macro van dit bestand en sluit het vervolgens en archiveert.
Cyril.f, ik had aan deze oplossing gedacht. Ik wil het vermijden. Als het haalbaar is met een add-on, moet het mogelijk zijn via VBA (zonder noodzakelijkerwijs de add-on te starten) maar door de functie te reproduceren.