Hoi allemaal
Alsjeblieft, ik ben op zoek naar hoe ik de coördinaten van een punt van een onderdeel in solidworks kan bepalen met behulp van VB.NET.
Bij voorbaat dank.
oo.png
Hoi allemaal
Alsjeblieft, ik ben op zoek naar hoe ik de coördinaten van een punt van een onderdeel in solidworks kan bepalen met behulp van VB.NET.
Bij voorbaat dank.
Hallo
Ik weet niet hoe ik het moet doen, maar het wordt onderaan het scherm weergegeven als je erop klikt. Een klik zoals het starten van de macro.
Hallo
Kunt u het doel specificeren? wil je de X, Y en Z waarden van het betreffende punt nemen of wil je dit punt in X, Y en Z positioneren?
Vriendelijke groeten
Goedenavond en bedankt voor uw antwoorden, ik probeer de X-, Y- en Z-waarden van een punt in een SW-kamer te bepalen met behulp van VB.NET.
Hallo, maar hoe dan ook, je selecteert het gewenste punt!? En je zou zijn coördinaten in een excel willen exporteren, dat is alles????
Vriendelijke groeten
Hallo
Met deze macro kunt u de X-, Y- en Z-coördinaten van een geselecteerd punt weergeven.
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Dim swModel As ModelDoc2
Set swModel = swApp.ActiveDoc
Dim mgr As SelectionMgr
Set mgr = swModel.SelectionManager
Dim Coordinates() As Double
Coordinates = mgr.GetSelectionPoint2(1, 0)
MsgBox (Coordinates(0) * 1000 & "," & Coordinates(1) * 1000 & "," & Coordinates(2) * 1000)
End Sub
De geselecteerde coördinaten zijn in meters, ik heb ze vermenigvuldigd met 1000 om ze in mm weer te geven.
Hallo, ja, het is bijna deze macro, maar ik ben op zoek naar het punt dat moet worden bepaald met de vb.net ook.
Ik probeerde te zetten
boolstatus = swDocExt.SelectByID2("nom_du_point@nom_de_la_piece@nom_d_assemblage", "EXTSKETCHPOINT", 0, 0, 0, Waar, 1, Niets, 0)
voor
Dim Coordinates() As Double
Maar ik kreeg dit antwoord:
De objectverwijzing is niet ingesteld op een instantie van een object.
Hallo
Probeer het volgende:
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Dim Part As ModelDoc2
Set Part = swApp.ActiveDoc
Dim swSelMgr As SelectionMgr
Set swSelMgr = Part.SelectionManager
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Point1@Esquisse3D1", "EXTSKETCHPOINT", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
Dim skPoint As SketchPoint
Set skPoint = swSelMgr.GetSelectedObject6(1, -1)
MsgBox (skPoint.X * 1000 & " - " & skPoint.Y * 1000 & " - " & skPoint.Z * 1000)
End Sub
door "Point1@Esquisse3D1" te vervangen door de naam van uw punt ("nom_du_point@nom_de_la_piece@nom_d_assemblage").
Vriendelijke groeten
Hartelijk dank voor uw hulp.