Het extruderen van een piramidevorm

Hallo  

Ik heb je hulp nodig omdat ik graag een extrusie van een piramidevorm wil maken. Ik heb een 3D-schets gemaakt met het idee om een extrusie te doen, maar het werkt niet.

Is dit dat je een techniek zou hebben?

Bedankt

Hallo

Met een eenvoudige 2D schets en extrusie met schets werkt het.

pyramide.jpg
7 likes

Anders een gladde basisnaaf parametrisch met betrekking tot de lineaire en hoekige afmetingen;) 

3 likes

- Een gladstrijking met een stip als uiteindelijke vorm
- een verwijdering van materiaal dat x keer cirkelvormig wordt herhaald (x is het aantal vlakken van de piramide)

3 likes

Hoi allemaal 

Ik dank u voor uw antwoorden, maar ik ben nog niet tevreden, ik heb de methode van extrusie met ontwerp geprobeerd, maar het is nog niet wat ik wil.

Ik bevestig wat ik wil (3D-schets, blauwe lijnen) en wat ik krijg met de extrusie (gele lijnen).

Ik ga de techniek van de gladde basisbaas proberen, dus als je de procedure of een kleine tutorial kunt uitleggen, zou het cool zijn.

Bij voorbaat dank

extrusion.jpg
extrusion_2.jpg

Hallo

In jouw geval zou ik het volgende doen:

1. Een nieuw schot met de schets van een trapezium waarvan de 2 punten van het hoekpunt samenkomen (of bijna), om je driehoek aan de linkerkant te vormen
  2. Nog een vlak met de schets van je kleine rechthoek aan de rechterkant, een trapezium met de randen in dezelfde hoek als de "driehoek", om de vlakken plat te houden.
  3. Het gladmaken tussen deze 2 schetsen toepassen

Op de pc een screenshot van hoe het eruit ziet en het bestand van de kamer zodat je het kunt bestuderen (voor SW 2020):

pyramidal.png
pyramidal_example_sw2020.sldprt
2 likes

Nikkel!!

Heel erg bedankt,  het is perfect..  

1 like