Een projectie extruderen onder catia

Hoi allemaal

Als occasionele gebruiker van catia word ik geconfronteerd met een probleem dat ik ondanks de vele pistes die ik heb verkend, niet kan oplossen.

Ik wil graag een rib van 3 mm maken die de schets op de bijgevoegde afbeelding volgt.

Ik heb natuurlijk al  een rib geprobeerd, of hij crasht of hij maakt een rib die het oppervlak helemaal niet volgt, ik heb ook geprobeerd in de workshop Generatieve vormontwerp om een oppervlak te creëren door te snijden met mijn projectie en om terug te komen op  onderdeelontwerp om een schaal te plaatsen, een extra dikte, Maar zonder resultaat.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

nervure.jpg

Hallo

Extruderen, dit zal niet werken, in PART-ontwerp kunt u alleen profielen of een plat oppervlak extruderen.

In je screenshot lijkt je projectie oorspronkelijk een rechthoek te zijn, dus je bent op zoek naar een heel eenvoudige rib (een profiel dat langs een parcours is geveegd?

Dit is de ribfunctie van PART design is geschikt, maar je moet het een referentieoppervlak geven als je wilt dat de sweep niet draait.

Bedankt voor je advies, maar zoals al gezegd in mijn bericht, het werkt niet:

In afbeelding 1 bij het selecteren van het bodemoppervlak stopt de rib aan de rand van het oppervlak, en in afbeelding 2 heb ik het volgende oppervlak geselecteerd en het resultaat is nog slechter, en het wordt nog erger als ik het 3e oppervlak selecteer waar de geleidingscurve passeert.

nervure1.jpg
1 like

Hier is afbeelding 2

nervure2.jpg

Hallo, het resultaat is normaal, want zoals aangegeven door de optie referentieoppervlak, moet het oppervlak het pad bedekken, als je goed observeert, zul je zien dat ik een extractie heb gedaan met continuïteit in tangentie om een continu oppervlak onder het hele pad (de projectie) te hebben.

Nadat u in hybride modus werkt, vandaar de grotere stijfheid van CATIA in de constructiechronologie van de GSD-elementen, moet de extractie van het referentieoppervlak worden gemaakt vóór de veegcurve en het ribprofiel.

Ik ben in V5-6R2017 als je het equivalent of SUP Ik kan mijn bestand bijvoegen.

Neem me niet kwalijk, maar ik begreep niet wat ik moest doen om mijn probleem op te lossen.

Het ref-oppervlak moet de hele geleidingscurve bedekken, in uw geval hebt u met de muis het oppervlak van de vaste stof geselecteerd, zodat CATIA niet de continuïteit neemt, het selecteert alleen de tegel "Extrusie.1\face.18" of voor afbeelding 2  "Extrusie.1\face.7".

Je moet naar de oppervlaktewerkplaats gaan om een extractie te doen met tangenscontinuïteit om het volledige oppervlak te hebben (zorg ervoor dat je het actieve werkobject hebt vóór je geleidingscurve en je profiel).

In het commando voor ref surface selecteer je De extractie die je zojuist hebt gedaan (In de grafiek) niet in het grafische venster.

BEWERKEN:

Een screenshot van de extractiefunctie, ik ben in de normale modus, dus in mijn geval bevinden de oppervlakte-elementen zich onder een geometrische set, en aangezien het niet geordend is, doet de volgorde van creatie er niet toe.

1 like

Ik heb de extractiefunctie geprobeerd, maar als ik je leuk vind door het onderste vlak te selecteren als een element om te extraheren, wordt alleen dit gezicht groen en blijft mijn probleem hetzelfde

Als ik het volgende gezicht selecteer, is het hier:

Het ondervlak wordt er niet mee geselecteerd, waarom vertoont het "tangentiediscontinuïteit"?

Toch is de schets van mijn basisextrusie isoconstrained

Je hebt een PB van tangentie, CATIA geeft het je aan door het paneel op ! en vertelt u de rand in kwestie dat u de tangenssymbolen (twee parallelle lijnen) tussen het onderste segment en de twee spaken moet hebben.

Dat is het werkt, ik ben er gekomen dankzij je hulp, nogmaals bedankt voor alles en vooral voor je geduld