Onmogelijke extrusie

Ik ben moe van buggy klantenbestanden :'(

Ik ben overgestapt naar een nieuw project, een klant stuurde me een gebouw in .stp-bestand...  Ik heb het bestand gediagnosticeerd, ik heb het geconverteerd naar .asm, enz. enz... De assemblage bestaat uit verschillende dingen: de bouwstructuur uit één stuk, een assemblage bestaande uit een metalen structuur in het gebouw en verschillende industriële machines.

Ik wilde verschillende extrusies op het gebouw aanbrengen (.prt) om enkele elementen die me storen te elimineren en ook om de toekomstige Europarlementariërs te vergemakkelijken die ik zou moeten doen. Helaas, en om de een of andere onbekende reden,  is de extrusiefunctie grijs, onmogelijk om te doen wat ik wil... Ik probeerde te vertrouwen op verschillende oppervlakken, in een vliegtuig... Niets te doen, ik heb 2-3 zoekopdrachten over het onderwerp, maar ik kon niets vinden...

Heeft iemand ooit dit probleem gehad? Hoe repareer je het? Bedankt

CF-afbeelding

extrusion_impossible.png
1 like

Hallo

Is het nodig om een vergadering te hebben? Je kunt proberen in stukjes op te nemen om te zien of het werkt (verschillende opties mogelijk).

1 like

Dus voor de vraag is het heel simpel: je hebt geen volumelichaam, dus je kunt geen materie verwijderen!! :/

Om nu te bereiken wat je wilt, is de gemakkelijkste manier (vanuit mijn oogpunt, ik ken de details van je behoefte niet!) om de "geïmporteerde surfaceXX" -functies die je niet nodig hebt te verwijderen (deactiveren, niet noodzakelijkerwijs permanent verwijderen).

6 likes

Je moet de oppervlakken beperken omdat je op het oppervlak bent.

edit: ah, nou net als benoit.lf eigenlijk. Sorry.

2 likes

Haaarf... Het is waar... Geen bezuinigingen mogelijk als er geen volume is :s

Het probleem is dat er een goede pollepel geïmporteerde oppervlakken is... Als je ziet dat een eenvoudige muur is opgebouwd uit 10-15 geïmporteerde oppervlakken... Waarom werken mijn klanten niet gewoon aan Solidworks... Ik heb het gevoel dat ik meer tijd besteed aan het debuggen van de bestanden van mijn klanten dan aan het ontwerpen van hun machines:(

Durdur deze dinsdagochtend:p

EDIT: Ik heb 2318 geïmporteerde oppervlakken T_T

2 likes

Sion, doe uw import opnieuw in volume =)

4 likes

Nu, mijn arme Joss, je bent nog steeds een project aan het voorbereiden op een niet erg solide basis :/

2 likes

Het doet me niet denken aan goede herinneringen aan dit alles. Toen ik mallen aan het maken was, hebben we ook goed gelachen met de onderdelen van de klant in Step, die opnieuw genaaid moesten worden etc etc (vreugde van volume)

Anders kunt u uw stuk niet naaien en vervolgens de vulfunctie uitvoeren? 

1 like

Ik ben het 100% met @benoit eens

Je moet schoonmaken wat je niet nodig hebt

(alle binnenhuiden van de muren (isolatie etc.) kunnen worden verwijderd)

Wat je nodig hebt is de envelop, dus verwijder alle oppervlakken die nutteloos zijn

Na het aanmaken van uw volumes als, zoals gezegd, @ Bart niet werkte (importeren in volume)

Neem de tijd om deze keer een supergezonde basis te hebben

of maak het gebouw opnieuw omdat je de goede zijkanten hebt (soms is het + eenvoudig)

Achteraf kun je in ieder geval de merites van je werkwijze verantwoorden

Maak indien mogelijk meerdere onderdelen (vloer/vloer) die je later in elkaar zet

Je kunt dus gefaseerd werken als dat nodig is

Het is je basis voor een schone baan

@+ ;-))

7 likes

Om volume uit een oppervlak te creëren, tegelt, verdikt of naait u oppervlakken.

Dan kunt u uw extrusie doen.

Ik kan u alleen maar aanmoedigen om de door GT22 voorgestelde methode toe te passen.

In het begin zal het wat tijd kosten, maar het is een investering.

Of probeer het originele bestand te herstellen.

1 like

Hallo

Als het om de bouw gaat, waarom gebruikt u dan niet IFC-import, de nieuwe standaard die in de bouwwereld wordt gebruikt:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Industry_Foundation_Classes

@+

Het probleem is dat SW er geen rekening mee lijkt te houden...

@stefbeno SolkidWorks bij het openen van IFC-bestanden sinds de versie van 2012 of 2013.

1 like

Oh well@stefbeno?

Als ik op "openen" druk, heb ik in de lijst met formaten "IFC 2x3 (*.ifc)" tussen de STEP en de ACIS.

Jij niet? Ik ben in SW13.

Heb je dit formaat ooit @coyote geprobeerd? Is het beter dan RWZI?

Eerlijk gezegd niet, meer dan dat heb ik niet geprobeerd, maar ik heb een goede vriend die me vertelt dat dit formaat geleidelijk het universele formaat wordt in de bouwwereld.

Ik denk dat Joss.G zijn klant moet vragen of dit soort formaat aan hem kan worden verstrekt, aangezien hij net aan zijn project begint en dan zal hij kunnen oordelen....

@+

@Coyoyte en Benoit.LF: Hoezeer de tijd ook voor mij was, ik had het gemist.

1 like

"Tijd":)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Au_temps_pour_moi

Dus @Joss hoe gaat het met je?

@+ ;-))

Ik kom niet echt rond, ik heb amper tijd om over te schakelen naar Lynkoa, we zitten midden in een puinhoop op kantoor, ik heb 3 verschillende bestanden gekregen en ik heb grote problemen op een bouwplaats dus ik ben niet opgeschoten wat betreft de conversie naar volume...

Ik heb mijn klant om andere bestandsformaten gevraagd, geen antwoorden van hem en ik heb hem nog niet opnieuw gelanceerd... De site is voorlopig aan de kant, we hebben andere nogal dringende prioriteiten...

Maar ik heb alles in gedachten wat je me hebt verteld ^^ het zal me binnenkort van pas komen;)

1 like