Uitbreiding naar diverse ondergronden

Hallo

Het lijmtje van een collega!

Hij tekende een vriendelijkere verrassingsvorm (de gele doos). Daaronder een vlak met een cirkel. Het doel is om de cirkel naar de kinder te extruderen, zodat het materiaal op alle punten in tangentie komt. Bijgevoegd is een afbeelding om u een idee te geven.

Als iemand een idee heeft... :)

inder.png

Ik weet niet precies wat ik doe, maar je kunt misschien een scheidslijn maken in het midden van de omwentelingsvorm (Invoegen, Kromme, Scheidingslijn met behulp van een vlak en de vlakken die het snijden), en vervolgens een volumetrische gladheid van je schets maken op de randen die zijn gemaakt door de scheidingslijn.

Mick

Hallo

Als je een extrusie naar voren doet, maar het vlak moet iets verschoven zijn... Vandaar de 2 plannen in mijn constructie...

nouveau_document_microsoft_word_2.docx
2 likes

Hallo

Maak gewoon een extrusie van de cirkel en kies als eindvoorwaarde "helemaal tot aan het oppervlak", toch?

http://help.solidworks.com/2014/French/SolidWorks/sldworks/r_extrude_propertymanager.htm

1 like

Ook niet begrepen. Een eenvoudige extrusie doet het werk.

kinder.jpg

@manu67

Oké, als de geschetste cirkel kleiner is dan het rechterdeel van de cilinder maar als deze laatste groter is, dan moet de extrusie op 3 vlakken projecteren (het rechterdeel van de cilinder en de 2 filets, en dat is wat @ICRIT denk ik. Dus extruderen naar het oppervlak werkt niet.

Het zou nodig zijn om de 3 vlakken (het rechterdeel van de cilinder en de 2 filets) zo te kunnen naaien dat ze er slechts één vormen en vervolgens de extrusie naar het oppervlak te doen 

Is dit het gewenste resultaat:

Voor het geval dat is wat je wilt:

Om dit te doen, moet je een omwenteling van 180° maken, een vlak en een cirkelvormige schets maken op de gewenste locatie en vervolgens een afvlakking maken met een raakcontinuïteit als eindvoorwaarde.

Bijgevoegd bestand in 2015

Mick

2015.sldprt
1 like

Naam van de pijp, ik heb 2x geantwoord en het gaat niet door!!

Dus ik zei... Een eenvoudige extrusie naar het lichaam zou voldoende moeten zijn.

Als je in volume bent, is de eenvoudigste extrusie 'tot aan het lichaam' (praktisch, het werkt altijd  als je lichaam groter is dan je cirkel).

Als je omwentelingsvorm in het oppervlak is, zou het niet moeten werken omdat je 3 vlakken hebt. Je moet dus de functie 'gestikt oppervlak' gebruiken met de 3 zijden waarmee je vervolgens een extrusie kunt maken naar het gestikte oppervlak dat je zojuist hebt gemaakt