De eigenschappen van elk onderdeel in mijn stuklijst weergeven

Goedenavond

Uiteindelijk zou ik de lengte-eigenschappen van elk lichaam waaruit mijn stuk bestaat (Staaf van 80) in de nomenclatuur willen laten zien (de lengte van de poort varieert, dus het aantal staven ook, de lengte-eigenschappen van elke staaf zouden in de nomenclatuur moeten verschijnen door alleen de lengte van de poort te veranderen).

Ik denk dat we het deel niet moeten maken zoals ik het heb gedaan (zie bijlage), omdat ik maar één deel heb en dus niet alle lichamen in de nomenclatuur kan laten verschijnen.

Een andere methode die ik probeerde, maar die ook niet werkte, was om een stuk te maken (staaf van 80) dat ik X keer herhaalde en ik deed een verwijdering van materiaal op alle onderdelen. Maar het probleem was dat we in de nomenclatuur slechts één onderdeel zagen (balk van 80), maar met de hoeveelheid gelijk aan het aantal staven, werd er geen rekening gehouden met de verwijdering van materiaal.

Als iemand een idee heeft om mij voor te stellen, zou het me helpen bcp.

Bij voorbaat dank!

test_pour_propriete_longueur.zip

Hallo

Voor dit soort projecten raad ik je aan om met de mechanische lasmodule te werken.

Maak uw poort met gelaste onderdelen en voeg vervolgens in uw tekening een lijst met gelaste onderdelen in.

Wanneer u een wijziging aanbrengt, volstaat het om de lijst met gelaste onderdelen bij te werken door er met de rechtermuisknop op te klikken en op "bijwerken" te drukken

Zie afbeelding voor details.

1.png
2 likes

Bedankt voor je antwoord Bart, maar ik zou graag wat opheldering willen hebben over één ding.

Ik ga ermee akkoord om de staven te maken met de mechanisch gelaste module (ik kan het staafdeel direct  in de montage wijzigen zodat het een mechanisch gelast onderdeel wordt). 

Mijn grootste zorg is dat ik idealiter in staat zou zijn om slechts één onderdeel te maken met zijn lengte-eigenschap en om de extrusiefunctie naar het lichaam te kunnen dupliceren met zijn lengte-eigenschap die automatisch zou veranderen.

Ik weet niet of het heel duidelijk is, maar is het mogelijk om een extrusiefunctie naar het lichaam te herhalen (omdat mijn lengte-eigenschap is gedefinieerd in de vergelijking met het meetgereedschap waarbij ik de rand als referentie neem) en de lengte-eigenschap van het nieuwe lichaam automatisch berekent.

Ik weet niet of ik de juiste methode heb, maar uiteindelijk zou ik alleen een lengte-eigenschap willen maken

op het ene element en dat het automatisch berekent op de andere elementen.

Bij voorbaat dank.

@Bart reactie is erg goed

Het is aan jou om via het lasmechanisme te realiseren dat je via je profielbibliotheek hebt

alle elementen, evenals de lengtes en sneden als ze de moeite waard zijn

U krijgt dus een volledige en goed gedefinieerde nomenclatuur

Zie onder andere deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=ZedPlephfZ4

alles is er, gewoon volgen

@+ ;-))

vervolg van het bericht in PM

Zie deze tutorial

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/param-trer-une-pi-ce-avec-des-quations

@+ ;-))

"Dupliceer de extrusiefunctie naar het lichaam met zijn lengte-eigenschap die automatisch zou veranderen."

Het is deze passage die ik niet begrijp.

Wil je een video die je het principe laat zien?

1 like

Goedenavond

Ik heb nog steeds een klein probleem met deze poort die in lengte varieert.

Ik voeg 2 solidworks-bestanden toe die ik heb gemaakt, het zijn gewoon 2 verschillende voorbeelden.

Sterker nog, ik zou graag een mix van de 2 willen hebben. Dat wil zeggen dat het demo-testbestand goed is voor de tekening met de eigenschappen (dat is precies wat ik uiteindelijk nodig heb), maar aan de andere kant waar het niet bij mij past, is wanneer ik de lengte van het portaal in de assemblage wil wijzigen (skeletschets), Ik ben genoodzaakt om staven opnieuw toe te voegen en/of de materiaalverwijderingsfunctie aan te passen.

Wat het demo 2 testbestand betreft, zit het probleem in de tekening of de Ik heb de eigenschappen niet omdat in mijn montage de staven niet zijn gemaakt met de mechanisch gelaste elementfunctie. Maar aan de andere kant is het in de werking van de montage voor mij perfect (behalve dat, aangezien de staven niet zijn gemaakt met de mechanisch gelaste elementfunctie, het niet werkt in de tekening).

Uiteindelijk zou ik graag de tekening van het demo-testbestand en de werking van de assemblage van het demo-testbestand 2 willen hebben. 

Ik weet niet of het heel duidelijk is, maar ik denk dat als ik naar de solidworks-bestanden kijk, het gemakkelijker zou moeten zijn om te begrijpen wat ik zou willen.

PS: dit zijn geen assemblages maar 2 delige bestanden met hun tekening.

Bij voorbaat dank voor uw hulp. 

fichier_de_demo.zip

Als ik naar je bestanden kijk, denk ik niet dat dat de juiste manier is om het te doen.

Als ik het goed begrijp, heb je 3 problemen:

- De configuratie van uw spijlen zodat ze worden berekend op basis van de lengte van de poort.

- Het verwijderen van materiaal dat je doet om je buizen aan te passen.

- Uw lijst met gelaste onderdelen die niet wordt bijgewerkt bij het wisselen van zijde.

Om je sporten in te stellen, moet je een vergelijking in je schets invoeren, zodat het aantal sporten verandert afhankelijk van je lengte. (Voorbeeld: Number=Lg/o.c.)

Voor materiaalafname is er een Adjust/Extend-functie in de mechanische lasmodule waarmee u kunt doen wat u wilt doen met uw materiaalverwijdering.

En voor de onderdelenlijst in je tekening, als je al deze richtlijnen hebt gevolgd, zou je tabel moeten volgen.

Over het algemeen kunt u uw ontwerp vereenvoudigen.

Ik zag dat je een functie had gemaakt door elementen, door ze te benoemen naar hun locaties. (Staander, dwarsbalk etc...)

Ik raad je aan om alle identieke profielen in dezelfde functie te groeperen, via de functie "nieuwe groep". (Alle 50x50 buizen samen etc.)

Dan hoef je op je tekening alleen maar bubbels in te voegen om je stukken te herkennen.

Ik voeg een eenvoudig voorbeeld toe.

1 like

Het probleem is niet het aantal staven, want in mijn schets heb ik de juiste vergelijking, wat betekent dat als ik de lengte van de poort verander, het aantal schetsen van staven wordt gewijzigd (maar aangezien ik de mechanisch gelaste elementfunctie moet gebruiken, ben ik verplicht om de mechanisch gelaste elementfunctie van de staaf te laten bewerken om te kunnen toevoegen volgens het aantal schets verscheen voor de staven). In feite zou ik de functie van het mechanisch gelaste element van de staaf willen herhalen, maar het lijkt mij dat we dat niet kunnen. In feite zou ik graag in staat zijn om de lengte van de poort te veranderen en dat mijn mechanisch gelaste elementfunctie de staven maakt volgens mijn schets die automatisch is bijgewerkt (Omdat de schets goed is, als ik de lengte verander, heb ik de schetslijnen die overeenkomen met het aantal staven).
Vriendelijke groeten

Ik probeer je een voorbeeld te geven, maar ik realiseer me dat het een beetje ingewikkelder is dan dat en ik begrijp je bezorgdheid beter.

Er zijn twee problemen:

- Het feit dat er een hoge gebogen dwarsbalk is. Je schets van de staven moet dus boven deze dwarsbalk uitsteken (omdat de schetsaanpassing niet kan worden herhaald.). Dit dwingt ons om lichamen die boven zijn te verwijderen.

- Het aantal instelbare sporten. Omdat je Soldiworks niet kunt vertellen om de functie aan te passen om sporten toe te voegen op basis van de lengte, loopt het ook vast.

Ik denk dat als je echt een portaal wilt opzetten om sporten toe te voegen of te verwijderen op basis van lengte, afgezien van het maken van configuraties van meerdere centrale sporten, ik geen andere oplossing zie.

Ik doe vanavond de test en stuur je de uitslag;)

Hier is het resultaat.

Voor mij geldt dat als je een configureerbaar portaal wilt maken, je configuraties moet maken.

Er zijn evenveel configuraties als er verschillende sporten zijn.

Koppel vervolgens elke configuratie aan elke overeenkomstige functie.

Probeer van mijn kant, klik op de configuratie "8 sporten" en vervolgens op de configuratie "10 sporten".

portail_parametrable.sldprt

Bedankt voor alle antwoorden,
Dus ik heb naar je bestand gekeken en ik denk dat het lang kan duren om alle configuraties uit te voeren. vooral omdat ik van tevoren niet alle lengtes van poorten ken.
Dus ik denk dat ik een portaal maak met een zeer lange lengte (Lengte die niet haalbaar is omdat het te groot is) en ik zou deze tekening dupliceren om de gevraagde lengtes te maken (zodat ik geen balk hoef toe te voegen).

Nogmaals bedankt voor al deze antwoorden,
Veel succes en een gelukkig eindejaarsfeest.

Vriendelijke groeten

Dat is wat ik probeerde te doen.

Ik heb een test gedaan op een poort van 12 meter, maar bij het wisselen van kant is de functie verkeerd....

Ik raad je aan om meerdere poorten te maken, een van 1m tot 1m50, een andere van 2m tot 2m50 enz....

Hoi allemaal

Een heel eenvoudige oplossing: begin met de staven en verwijder materiaal van alle lichamen van deze staven, ga dan verder met de rest van de lichamen en dat is alles.

Zie bijgevoegd bestand in SW2014.

@+

Edit: met een herhaling natuurlijk

essai_demo_coyote.sldprt
1 like