Spawn een munt in nul hoeveelheid

Hallo

Ik moet een onderdeel met een hoeveelheid van 0 weergeven in een stuklijst.
Wetende dat ik niet aan de nomenclatuur kan sleutelen (om de hoeveelheid te forceren, bijvoorbeeld) omdat het daarna in EPDM gaat.

Had je het probleem?
Hoe heb je het opgelost?

Hallo, zie deze link http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/t_excluding_assembly_components_bom.htm

Assemblagecomponenten van een stuklijst uitsluiten

Onderdelen van stuklijstassemblage uitsluiten:

1. Klik in het assemblagedocument met de rechtermuisknop op de component en selecteer Componenteigenschappen .
  2. Selecteer in het dialoogvenster Componenteigenschappen de optie Uitsluiten van stuklijst en klik vervolgens op OK.

U kunt subassemblages ontleden en identieke objecten combineren in stuklijsten.

2 likes

Hallo

@Mad:

Ik denk niet dat dat is wat stefbeno wil. Hij wil dat het deel in de nomenclatuur voorkomt, maar met een quntiteit van 0.

Uitsluiting van de nomenclatuur zal dit ondersteunen.

3 likes

Precies, Remrem

In bestand/eigenschap heb je linksboven een locatie "hoeveelheid in nomenclatuur"

Als u de waarde op 0 zet, is uw aandeel in al uw nomenclaturen 0.

Als je wilt kunnen kiezen, zul je een configuratie moeten maken en alleen de waarde 0 in deze configuratie moeten toekennen

6 likes

@Pascal: interessant, ik wist het niet, maar (anders zou het te simpel zijn), het betekent dat ongeacht de assemblage de hoeveelheid zal worden geforceerd. Helaas moet ik de hoeveelheid die voor elke assemblage wordt weergegeven, controleren.

@Stefbeno : Ja, de hoeveelheid zal in alle assemblages worden geforceerd.

Daarom stel ik voor dat je een configuratie van je onderdeel maakt waarbij de hoeveelheid nul is en de standaardconfiguratie behoudt waarbij de hoeveelheid niet wordt geforceerd.

De eigenschap kan tot op de configuratie worden geconfigureerd (persoonlijk gebruik ik het voor strekkende meters)

2 likes

Goed gedaan, goede tip.

Hallo

Aangezien mij onlangs de vraag werd gesteld, ga ik een beetje informatie geven die slapeloze nachten of stress moet voorkomen...

Er is een bug in het beheer van de eigenschap met betrekking tot de hoeveelheid van de stuklijst. Deze bug heeft tot gevolg dat een alfawaarde of een waarde van 0 gelijk is aan 1

Dit is de SPR-590863: Nul "0" hoeveelheid (QTY) in Aangepaste eigenschappen wordt weergegeven in Stuklijst (BOM) als 1

Op het moment van posten is deze bug nog steeds niet opgelost.

Een ander detail, als het onderdeel waarop u de hoeveelheid forceert meerdere keren aanwezig is in de assemblage, wordt de aangegeven hoeveelheid vermenigvuldigd met het aantal keren dat het onderdeel voorkomt.

Als uw onderdeel bijvoorbeeld 4 keer aanwezig is en u hebt de hoeveelheid naar 100 geforceerd, dan heeft u een hoeveelheid van 400 in de stuklijst... Maar dat is aan de andere kant wel logisch:)

Fijne dag

Fabrice

3 likes