Aangepaste eigenschappen doorsturen in afgeleide configuraties

Hallo allemaal

Klein probleem dat een oplossing nodig heeft, alstublieft:

We gebruiken aangepaste eigenschappen in onze Solidworks-onderdelen (via een eigenschappenformulier), waarvan sommige configuratiespecifiek zijn.

We hebben ze nodig om configuratiespecifiek te zijn.

Dit is echter een punt van zorg voor de uitgevouwen toestanden van de plaatwerkonderdelen. Dit komt omdat de eigenschappen die in het plaatwerkonderdeel zijn ingevoerd, niet volgen in uitgevouwen toestand.

Zou het mogelijk zijn om aangepaste eigenschappen te laten volgen in de uitgevouwen toestand (wat een AFGELEIDE configuratie is), maar niet in de andere configuraties?

Bedankt

Hallo, ik denk dat het onmogelijk is zonder VBA-programmering

Hallo

we werken met hetzelfde principe en om dit probleem op te lossen moet je de custom eigenschappen invullen voordat je de MEP aanmaakt met de uitgevouwen versie. Als u dit doet, zouden de aangepaste eigenschappen moeten volgen in de uitgevouwen configuratie. Het probleem dat we later tegenkomen, is dat als we het onderdeel kopiëren om het aan te passen voor een ander project; Je moet nadenken over het wijzigen van de aangepaste eigenschappen in de 2 configuraties omdat het niet klopt, wat normaal is...

In dit geval ac cobra kun je mijn opslaan als macro die ik op lynkoa heb gepost gebruiken en deze aanpassen zodat alle eigenschappen die je wilt verwijdert!

Dank u voor uw antwoorden.

Ac cobra is wat we al doen, maar inderdaad bij het modificeren is het nodig om na te denken over het modificeren van alles. En dat is precies wat het probleem is...