Maak een chenfrein op een gebogen vlak

Hoi allemaal

Ik ben geen CAD-expert, ik gebruik het voor werk aan eenvoudige onderdelen, behalve dat ik vandaag de dag een beetje vastzit in mijn ontwerp...

Zoals je op de pc zult zien, zou ik hetzelfde willen doen als kamer A, maar dan op kamer B, een soort "punt" over de lengte... (in blauw)

Kunt u mij begeleiden?

Bij voorbaat dank,

bitbitbladeflatv3.sldprt

Hallo

U kunt de functie "Scannen" gebruiken door te schetsen op een vlak dat normaal is aan uw gebogen rand en vervolgens een filet te maken tussen de 3 vlakken. Aan de andere kant heb je kleine radiussen (R0,25 en 0,5 filet). Zijn deze stralen van meet af aan nodig in uw schets1? Als algemene regel geldt dat het beter is om deze functie aan het einde van het ontwerp te reserveren en een "Leave"-functie uit te voeren. Bekijk bijgevoegd bestand (SW2016)

Vriendelijke groeten

bitbladeplatev3-1.sldprt
6 likes

Ik denk @ jmsavoyat

om de juiste walkthrough te geven

@+ ;-)

4 likes

Zoals @jmsavoyat terecht opmerkte, komt het probleem voort uit de vakanties, die in het kader van de eerste functie staan.
Door ze te verwijderen, verloopt een eenvoudige afschuiningsfunctie aan de 2 randen zonder enig probleem.

Het enige wat je hoeft te doen is het verlof als laatste opnieuw te doen met de juiste functie.

2 likes

Heel erg bedankt aan iedereen, dat is waar ik naar op zoek was! Dan weet ik wel hoe ik het de volgende keer moet doen;)

Dus ik heb je advies opgevolgd, ik heb alle afschuiningen aan het einde gedaan!

Tot gauw!