Maak een snede op een uitgevouwen

Hallo

Ik zit midden in een klein persoonlijk project, maar ik zit vast op een trede.

Het is een stuk plaatwerk, maar het punt is dat bij het uitvouwen sommige kanten tegen elkaar botsen.

Dus ik wil een snede maken in mijn "ontvouwende" staat van mijn stuk. Maar aangezien de snede over vouwen gaat, denk ik dat Sw daarom de snede niet wil doen.

Heb je een tip?

Ik voeg de zeefdruk toe.

Bedankt!

deplier.png

Hallo

U kunt proberen de vouwen uit te vouwen om uw snede te maken en niet de uitgevouwen toestand te gebruiken.

Om te ontvouwen:
http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/Sheet_Metal/HIDD_FEAT_SM_FOLD_UP_DOWN.htm

5 likes

Ik denk dat het gewoon een probleem is van de volgorde van de functies:

gebruik niet de functie "Uitvouwen" (met de instemming) (groen omcirkeld) maar de functie "uitvouwen" met een Rrrrr (rood omcirkeld).

Dus je vouwt alle vouwen uit, knipt het uit en vouwt het vervolgens om (met het icoontje ernaast, nee ik heb het niet over je buurman).

edit: grill door .PL, de tijd om 2 pogingen te doen ...

deplie-replier.png
2 likes

En ja, je hebt 3 minuten na mij hetzelfde gepost!

Wat een idee om ook maar te gaan eten! ;-)

Lees mijn vraag nog eens, en je zult zien dat ik de functie "Uitvouwen" gebruik

Dat is het probleem niet.

Zorg ervoor dat u de vraag zorgvuldig leest voordat u alles beantwoordt =)

Bedankt!

1 like

Zou het niet beter voor je zijn om een half stuk te maken, uit te vouwen, te knippen wat extra is en dan het lichaam te vouwen en te symmetriseren?

Of maak gewoon een opvouwbaar volume, u zou tijd besparen... :D grapje, je hebt me meer te leren over SW plaatwerk dan andersom:)

Edit: Is er een manier om het gevouwen deel te zien? Klinkt leuk over je onderwerp... :)

Er staat echter "uitgevouwen toestand" op uw schermafdruk!

Zoals Benoit.LF al aangaf, zou een symmetrie in dit geval de truc kunnen doen!

Dank u allen voor uw antwoorden.

@.PL: Het is waar dat op mijn zeefdruk "unfolded state" staat, het is eigenlijk de naam die solidworks aan mijn "unfold state" heeft gegeven. Kortom, dit alles om te zeggen, dat ik in een goede staat ben van het ontvouwen van "er".

@Benoit: Ik ben er al 2 dagen mee bezig op zoek naar de juiste oplossing^^ Ik wil je graag het gevouwen deel laten zien, maar ik wil het graag eerder afmaken =) (beroepsgeheim^^)

Het enige wat ik je kan vertellen is dat het er zo uit zal zien (zie afbeelding)

Ja, ik had erover nagedacht om een opvouwbaar onderdeel te maken =) lol, maar ik kan het niet, er is altijd een rand die raakt....^^ goed gezien de blinde :p

bateau.jpg

Dus je bent in een uitgevouwen staat?

Om de snede te maken die u wilt, hoeft u zich niet in een uitgevouwen staat te bevinden! Maar gebruik een andere functie om de vouwen één voor één uit te vouwen! (zie de link in mijn eerste link of deze video https://www.youtube.com/watch?v=Zo_c1wVy3Q4)

Nou sorry als je het al had begrepen, maar het lijkt van niet!

1 like

Ik ben in een staat van ontvouwing!

Niet uitgeklapt maar uitgeklapt.

Dus ik ben in een staat van ontplooiing. Ik ben niet in een uitgevouwen staat =)

Ik bevestig de boom ook zodat je het kunt laten zien.

Ik kan niet duidelijker zijn =)

deplier_bis.png

En in deze staat kun je je stuk niet knippen? (Vraag van een dwaas die het plaatwerk niet onder de knie heeft:) )

1 like

Hallo

OK, doe dan uw materiaalverwijdering (snijden) direct na de functie "Uitvouwen" en wanneer de functie "Vouwen" opnieuw wordt geactiveerd, zullen de vouwen elkaar niet meer overlappen.

Vriendelijke groeten

1 like

@Benoit, zeg niets slechts over jezelf, anderen zullen het voor je regelen =)

We hebben allemaal onze sterke punten, en op het gebied van plaatwerk ben ik verre van een beest.

Sterker nog, ik slaag erin om mijn stuk in deze zich ontvouwende staat te snijden. Maar zodra de snede een buiglijn raakt, wil de functie niet meer worden uitgevoerd...

Kleine tip, maar ik ben echt lui en het is niet erg praktisch.

Het is om de uitvouwstaat te krijgen, deze naar dxf te exporteren, terug te importeren in Sw, deze aan te passen met de bezuinigingen die u wilt. Zet het vervolgens om in plaatwerk door vouwen toe te voegen enz...

In sommige gevallen werkt het, maar hier is het naar mijn mening een beetje vervelend^^

Dank je wel Ben!

Ok, voor mij bestaat de "ontvouw"-toestand niet, daarom begreep ik het niet!

Voor mij is het de uitvouwfunctie (zoals je terecht aangaf in je eerste antwoord!)

@jm en Pl: Ik ben het met je eens, maar probeer het zelf. Persoonlijk, zodra het een buiglijn raakt, vertelt Sw me dat het een deel van nul dikte of andere foutmeldingen zal creëren

Dus zet je volume uit als het nog ingeklapt is!? Bewerkelijk en niet gemakkelijk te configureren, maar je zult je uitgevouwen hebben.

Nee?

1 like

Dit is de overlap van materie waar SW geen raad mee weet.

Het is daarom noodzakelijk om 2 snijbewerkingen  uit te voeren door eerst een van de zijden uit te vouwen, de snede te maken, deze te vouwen en hetzelfde voor de tweede.

4 likes

Nou, na enkele uren van hersentrekken, is het me eindelijk gelukt!

In feite weet ik niet echt het hoe of waarom, maar sinds gisteravond doe ik dezelfde dingen, en nu bij toverslag werkt het. (Ik denk dat Sw van tijd tot tijd moet afluisteren op deze plaatwerkmodule...^^)

Oplossing: Het verdient de voorkeur om materiaal te verwijderen voordat u de functie "Vouwen" gebruikt, en niet om de herstelbalk te gebruiken. Vervolgens moet de omtrek van de schets die zal worden gebruikt voor het verwijderen van materiaal altijd worden gesloten. Hierdoor kun je de lichamen selecteren die je wilt houden (in mijn geval) en hem vervolgens zonder problemen kunnen opvouwen. (Zie afbeelding).

Nogmaals dank aan al ;)

enelevement_deplie.png
1 like