Ik zit midden in een klein persoonlijk project, maar ik zit vast op een trede.
Het is een stuk plaatwerk, maar het punt is dat bij het uitvouwen sommige kanten tegen elkaar botsen.
Dus ik wil een snede maken in mijn "ontvouwende" staat van mijn stuk. Maar aangezien de snede over vouwen gaat, denk ik dat Sw daarom de snede niet wil doen.
@.PL: Het is waar dat op mijn zeefdruk "unfolded state" staat, het is eigenlijk de naam die solidworks aan mijn "unfold state" heeft gegeven. Kortom, dit alles om te zeggen, dat ik in een goede staat ben van het ontvouwen van "er".
@Benoit: Ik ben er al 2 dagen mee bezig op zoek naar de juiste oplossing^^ Ik wil je graag het gevouwen deel laten zien, maar ik wil het graag eerder afmaken =) (beroepsgeheim^^)
Het enige wat ik je kan vertellen is dat het er zo uit zal zien (zie afbeelding)
Ja, ik had erover nagedacht om een opvouwbaar onderdeel te maken =) lol, maar ik kan het niet, er is altijd een rand die raakt....^^ goed gezien de blinde :p
Om de snede te maken die u wilt, hoeft u zich niet in een uitgevouwen staat te bevinden! Maar gebruik een andere functie om de vouwen één voor één uit te vouwen! (zie de link in mijn eerste link of deze video https://www.youtube.com/watch?v=Zo_c1wVy3Q4)
Nou sorry als je het al had begrepen, maar het lijkt van niet!
OK, doe dan uw materiaalverwijdering (snijden) direct na de functie "Uitvouwen" en wanneer de functie "Vouwen" opnieuw wordt geactiveerd, zullen de vouwen elkaar niet meer overlappen.
@Benoit, zeg niets slechts over jezelf, anderen zullen het voor je regelen =)
We hebben allemaal onze sterke punten, en op het gebied van plaatwerk ben ik verre van een beest.
Sterker nog, ik slaag erin om mijn stuk in deze zich ontvouwende staat te snijden. Maar zodra de snede een buiglijn raakt, wil de functie niet meer worden uitgevoerd...
Kleine tip, maar ik ben echt lui en het is niet erg praktisch.
Het is om de uitvouwstaat te krijgen, deze naar dxf te exporteren, terug te importeren in Sw, deze aan te passen met de bezuinigingen die u wilt. Zet het vervolgens om in plaatwerk door vouwen toe te voegen enz...
In sommige gevallen werkt het, maar hier is het naar mijn mening een beetje vervelend^^
@jm en Pl: Ik ben het met je eens, maar probeer het zelf. Persoonlijk, zodra het een buiglijn raakt, vertelt Sw me dat het een deel van nul dikte of andere foutmeldingen zal creëren
Dit is de overlap van materie waar SW geen raad mee weet.
Het is daarom noodzakelijk om 2 snijbewerkingen uit te voeren door eerst een van de zijden uit te vouwen, de snede te maken, deze te vouwen en hetzelfde voor de tweede.
Nou, na enkele uren van hersentrekken, is het me eindelijk gelukt!
In feite weet ik niet echt het hoe of waarom, maar sinds gisteravond doe ik dezelfde dingen, en nu bij toverslag werkt het. (Ik denk dat Sw van tijd tot tijd moet afluisteren op deze plaatwerkmodule...^^)
Oplossing: Het verdient de voorkeur om materiaal te verwijderen voordat u de functie "Vouwen" gebruikt, en niet om de herstelbalk te gebruiken. Vervolgens moet de omtrek van de schets die zal worden gebruikt voor het verwijderen van materiaal altijd worden gesloten. Hierdoor kun je de lichamen selecteren die je wilt houden (in mijn geval) en hem vervolgens zonder problemen kunnen opvouwen. (Zie afbeelding).