Maak een macro om het formaat van schetsafbeeldingen te wijzigen

Hallo

Nog niet klaar VBA, dorst om te leren, kennis van Matlab (= kennis van alles wat gelust is...).

Objectief:

-Ik heb verschillende materialen (=1700 materialen) om op een bord te leggen met elk zijn foto (=1700 foto's). Dus ik was van plan om wat configuraties te doen met schetsafbeeldingen.

Werkende basis:

-Ik ging terug naar mijn 'uitrusting'. SLDPRT" alle afbeeldingen en ik heb de schetsen (van die schetsafbeeldingen) hernoemd.

-Na het zien van veel forums, kan ik nog steeds geen schijn van een oplossing zien :'(.

Gewenste macro:

-Vandaag wil ik het formaat van de schetsafbeeldingen wijzigen en voor elke afbeelding een configuratie maken.

-Natuurlijk 1700 keer om een X-positie, een Y-positie, een breedte en een hoogte te wijzigen + de te maken configuratie van de naam van de schets = xD jaar.

-Het is onmogelijk (tenzij ik me vergis) om alle schetsafbeeldingen te selecteren en ze in één keer te bewerken, en bovendien kunnen de schetsafbeeldingen niet worden gesnapt.

Zou je me kunnen helpen deze macro te maken en/of een andere oplossing te delen,

Bij voorbaat dank:D

Hallo

Dat is een groot ding. Veel succes aan degene die het maakt:)

Ik kan me voorstellen dat niet alle foto's dezelfde afmetingen hebben?

1 like

Hallo

Om VBA te starten:

1. http://didier-gonard.developpez.com/tutoriels/office/vba-qu-est-que-c-est/
  2. http://heureuxoli.developpez.com/office/word/vba-all/

Als u vervolgens een afbeelding in uw schets wilt invoegen, moet u de hier beschreven InsertSketchPicture-methode gebruiken: http://help.solidworks.com/2016/english/api/sldworksapi/solidworks.interop.sldworks~solidworks.interop.sldworks.imodeldoc2~insertsketchpicture.html

Een voorbeeld in VBA is hier beschikbaar: http://help.solidworks.com/2016/english/api/sldworksapi/flip_sketch_picture_example_vb.htm

Verdeel uw project in verschillende stappen: open de kamer, voeg een enkele afbeelding in, lus de afbeeldingen...

Anders wordt het te ingewikkeld. Kom dan bij ons terug...

2 likes

Hallo genie, hier is mijn wens:

Laten we zeggen dat ik 2 afbeeldingen heb : KTT212.bmp en PPT213.bmp van dezelfde grootte: 90 mm x 75 mm

Ik wil graag: Maak 2 schetsafbeeldingen op mijn "4mm Plan" met schetsnaam: KTT212 en PPT213 (niet de naam van "Schetsafbeelding")

Dit zijn de stappen die moeten worden uitgevoerd:

- Open mijn onderdeel "E:\user\Documents\Materials.sldprt"

- VariableName1 = Naam "E:\user\Documents\KTT212.bmp" (= KTT212)

- Maak een schets

-> op "Plan op 4 mm"

-> Geschetste naam = NameVariable1

Een configuratie maken

-> Configuratienaam = VariableName1

- Maak een schetsafbeelding via "E:\user\Documents\KTT212.bmp"

-> Afmeting afbeelding 60 mm x 50 mm

- Loop op VariableName*

Bedankt voor je tijd, hier is mijn uitdaging;D

Hoi @jviendu13,

Ik zal proberen duidelijk te zijn. Wij zijn hier niet om uw code voor u te maken en functioneel aan u te leveren.

We zijn hier allemaal om elkaar te helpen, maar niet om je werk te doen.

Probeer te beginnen met het lezen van de tutorials en andere hulp en het schetsen van een code bourt. Vertel ons dan uw zorgen of problemen en wij helpen u verder...

Leren coderen kost tijd en toewijding. Als je kant-en-klare dingen krijgt. Je leert er niets van. S

Fijne dag.

2 likes

Dus dat was  makkelijk.

Voordat ik de code aanpak, zoals jij voorschrijft, is het beter om te vragen of de stappen geschikt zijn.

En in tegenstelling tot wat je denkt, heb ik tutorials en andere forums gegeten om mij als voorbeeld te geven. En dit voor, na en nu nog steeds. Trouwens, de gemeenschap rond de VBA lijkt erg gastvrij te zijn voor xD-nieuwelingen.

Trouwens, ik ontdekte dat ik mijn map moet vermelden waar de afbeeldingen zich bevinden en dus zal de toename van de ene afbeelding naar de andere vanzelf gebeuren. -> Wat je waarschijnlijk weet. Ik ben hier niet om een code te vragen, maar om de commando's van Solidworks.

Hoe dan ook, zoals ik al zei, ik neem het gewoon in de hand, probeer mijn enthousiasme alsjeblieft niet te breken.

Mijn zorgen:

-Increment op 50 afbeeldingen van een map : opgelost = je moet de map vermelden

Dir commando lijkt mij, ik moet nog leren hoe ik het aan mijn kant moet gebruiken

-Toegang tot de eigenschappen van een schetsafbeelding : In zoekopdracht (Hoogte, Breedte, Horizontaal, Verticaal)

Deze onderstaande opdracht lijkt niet te werken of, waarschijnlijker, dat ik het niet correct kan gebruiken

swSketchPicture. GetSize breedte, hoogte
    Debug.Print "  Breedte: " & breedte * 1000 & " mm "
    Debug.Print "  Hoogte: " & hoogte * 1000 & " mm"

-Haal de naam op van de afbeelding die ik invoeg en gebruik deze om de schets + configuratie te hernoemen: In zoekopdracht

Nuttige opmerking : De tutorials zijn voor Excel en de Solidworks-hulp toont de "commando's" niet, dus het is een echte hoofdpijn om te vinden wat ik zoek.

En hier is mijn stukje code waarmee ik vooruit probeer te komen:

Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Open Kamer
Set Part = swApp.OpenDoc6("C:\Users\ad36aaen\Documents\Usage\Design SdC\1300\Basic Structures\Structures\Hardware\Hardware.SLDPRT", 1, 0, "", longstatus, longwarnings)
swApp.ActivateDoc2 "Hardware.SLDPRT", False, longstatus
Deel instellen = swApp.ActiveDoc
myModelView dimmen als object
Stel myModelView = Deel.ActiveView in
myModelView.FrameLeft = 0
myModelView.FrameTop = 0
myModelView.FrameState = swWindowState_e.swWindowMaximized
myModelView.FrameState = swWindowState_e.swWindowMaximized

'Lus voor i=1 tot 50(=NbrFic)... kind als
'Plannen

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Plan 4mm", "PLANE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
'Equisse imago
Deel.SketchManager.InsertSketch Waar
Dim SkPicture als object

'Lijst, niet invoegen: Dir commando

'Je moet de naam van de afbeelding krijgen zodra je hem invoegt
Set SkPicture = Part.SketchManager.InsertSketchPicture("C:\Users\ad36aaen\Documents\Usage\Design SdC\1300\Basic Structures\Structures\Hardware\Hardware Photos\P01\HO\TPL_REA390TL.png")
Deel.ClearSelection2 Waar
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Sketch220", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Sketch220", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

'Naam geschetst
boolstatus = Part.SelectedFeatureProperties(0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, "1")
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Schetsafbeelding1577", "SCHETSBITMAP", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Schetsafbeelding1577", "SCHETSBITMAP", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)

'Naam schets foto
boolstatus = Part.SelectedFeatureProperties(0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, "2")
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("1", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("1", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)

"Dossier
Dim myFeature als object
Set myFeature = Part.FeatureManager.InsertFeatureTreeFolder2(swFeatureTreeFolderType_e.swFeatureTreeFolder_Containing)
boolstatus = Part.SelectedFeatureProperties(0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, "3")
"Configuratie
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Standaard", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("4", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("4", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)

'Naam van de configuratie
boolstatus = Part.SelectedFeatureProperties(15651274, 1, 1, 0.5, 0.400000005960464, 0, 0, 0, 0, "5")
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("2", "SKETCHBITMAP", 2.22464985227471E-02, 4.000000000000191E-03, -5.56639089934266E-02, Onwaar, 0, Niets, 0)
Einde Sub

Welnu, met uw code en uw uitleg is het al veel eenvoudiger en toont het het werk dat al is gedaan.

Voor uw vraag:

-Toegang tot de eigenschappen van een schetsafbeelding : In zoekopdracht (Hoogte, Breedte, Horizontaal, Verticaal)

Deze onderstaande opdracht lijkt niet te werken of, waarschijnlijker, dat ik het niet correct kan gebruiken

swSketchPicture.GetSize breedte, hoogte
    Debug.Print "  Breedte: " & breedte * 1000 & " mm "
    Debug.Print "  Hoogte: " & hoogte * 1000 & " mm"

De debug.print wordt alleen gebruikt om de waarden voor foutopsporing te kennen, maar niet om ze te wijzigen.

Ja, ik zag mijn stommiteit, het is gewoon een xD-waardeweergave, zoals een "plot". Ik ga dus voor "setsize".

Ik dacht dat ik met de onderstaande code kon krijgen wat ik wilde, maar nee. De code voegt alleen de schetsafbeelding aan mij toe zonder de afmetingen te wijzigen = Verdriet :'(

-> opgelost = Vreugde:D

SkPicture.SetSize Breedte, Hoogte, AspectRatioLocked              <- Moet de waarden daar plaatsen --"
Breedte = 50/1000
Hoogte = 60/1000
                  NIET A  xD
AspectRatioLocked = Onwaar

Nu ik met succes het formaat heb gewijzigd, moet ik de hernoeming en de xD-lus aanpakken.

Het doel is dus om

-Maak een Dir + lus om al mijn afbeeldingen in een map op te sommen

Vraag : Ik zag dat het mogelijk is om alleen de *.ini, *bmp op te sommen, maar is het mogelijk om alleen rekening te houden met het begin? zoals KT*?

-Elke keer de naam ophalen van de afbeelding die we aan het verwerken zijn: Hier zoek ik naar het "commando" dat de naam aanroept van de afbeelding die ik zojuist heb ingevoegd. Net zoals ik op zoek was naar het setsize commando ;D.

Het is te goed de VBA als de code werkt \o/

1 like

Dit is precies wat ik ook aan mijn kant heb kunnen waarnemen.

Als ik in de SW-help kijk, staat er niets in! De eerste keer dat ik dit tegenkom.

Dus gebruikte ik een omweg:

Ga als volgt te werk om de grootte te wijzigen:

U moet de setsize-methode gebruiken.

In de breedteparameter, vervolgens de hoogteparameter en ten slotte waar of onwaar om de beeldverhouding te blokkeren

Haha^^

Ja, het werkte, ik had het net daarvoor gevonden, en ik ontdekte ook waarom mijn code niets veranderde. Het zet van de waarden op de juiste plaatsen helpt enorm xD.

Hier ben ik op zoek naar hernoemen met de naam van de afbeelding:

- Ik ben op zoek naar het commando om de naam op te halen van de laatste afbeelding invoegen/gebruiken/die er voor mijn ogen is xD

- Voor de loop: Is het de Dir opdracht om alle afbeeldingen van een map één voor één in een lus toe te voegen?

Vraag: Ik zag dat het mogelijk is om alleen de *.ini, *bmp op te sommen, maar is het mogelijk om alleen rekening te houden met het begin? zoals KT*?

Nogmaals bedankt voor je tijd^^

Voor de naam probeer dit:;-)

swSketchPicture.GetFeature.SetImportedFileName ("Naam")

Wat betreft de lijst met bestanden per extensie.

Ik kom later terug...

Voor de lus heb ik deze code geprobeerd, maar het crasht solidworks :'(

MyImage = Dir("C:\Gebruikers\ad36aaen\Documenten\P01\HO\")

Voor i = 1 tot 3

..

Stel SkPicture in = Deel.SchetsManager.InsertSketchPicture(MijnAfbeelding)

..

MyImage = Dir
volgende i

Ik voeg een macrobestand toe dat de bestanden in een map vermeldt waarvan de naam begint met KT.

Ik denk dat we wat tests moeten doen om te verifiëren dat het een afbeelding is met behulp van  de methode: oFl.Type

macro1.swp

Geweldig, dank je.

Hallo

Ik was het vergeten: U moet de Microsoft Scripting Runtime-referentie aan het project toevoegen in Extra / Referenties

Goede dag.

Het schiet goed op,

-Formaat wijzigen ok,

-Lus ok,

-De naam bijna ok:

Als ik het punt niet tot het einde laat, wordt er geen rekening gehouden met Nom_EsquisseAP, het werkt alleen als het punt er is...

Ik ben op zoek naar de xD afgeleide configuraties

Mijn code:

Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Dim SkPicture als object
Dim instantie als ISketchPicture
Dim breedte als dubbel
Dim hoogte als dubbel
Dim AspectRatioVergrendeld als Booleaanse
Dimwaarde als Booleaanse waarde
Dim X Ace Dubbel
Dim Y als dubbel
Dim Systeem Als Object ' Bestandssysteem          
Map dimmen als object          'Directory
Dim Files As Object          'Verzameling van bestanden uit de directory
Dim File As Object          ' File (onderdeel van de Files-collectie)
Dim Nom_Dossier als tekenreeks      ' Directorynaam
Dim Nom_Fichier als tekenreeks      ' bestandsnaam
Dim Nom_EsquisseAV als snaar     ' Front Sketch Name
dim Nom_EsquisseAP als string     ' schets naam na
Dim k als geheel getal

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Set Part = swApp.OpenDoc6("C:\Users\ad36aaen\Documents\Usage\Design SdC\1300\Basic Structures\Structures\Hardware\Hardware.SLDPRT", 1, 0, "", longstatus, longwarnings)

k = 1

'Het lezen van de directory
Nom_Dossier = "C:\Gebruikers\ad36aaen\Documenten\Gebruik\Ontwerp SdC\1300\Basisstructuren\Structuren\Hardware\Hardware Foto's\P01\HO\Test"
Systeemset = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Map instellen = System.GetFolder(Nom_Dossier)
Bestanden instellen = Map.Bestanden

'Lus'
Voor elk bestand in bestanden
    'Namen maken
    Nom_Fichier = Nom_Dossier & "\" & Fichier.Name
    Nom_EsquisseAV = "Schets" & k
    Nom_EsquisseAP = Links(Fichier.Name, Len(Fichier.Name) - 3)

"Selectieplan
    boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Plan tot 4mm", "PLANE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

'Schetsafbeelding maken
    Stel SkPicture = Part.SketchManager.InsertSketchPicture(Nom_Fichier) in

'Formaat wijzigen
    SkPicture.SetSize 50 / 1000, 60 / 1000, Onwaar
    SkPicture.SetOrigin -25/1000, -20/1000

Selecteer Schets + Naam wijzigen
    boolstatus = Part.Extension.SelectByID2(Nom_EsquisseAV, "SCHETS", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
    boolstatus = Part.SelectedFeatureProperties(0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, Nom_EsquisseAP)

Schetsstatus verwijderen => wordt lichter als we bij de 1000e schets zijn
    boolstatus = Part.Extension.SelectByID2(Nom_EsquisseAP, "SCHETS", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
    Deel.EditSuppress2

k = k + 1

Volgend bestand
Einde Sub

Dat is het, ik ben klaar,

Ondanks dit probleem van stikken net na de nomp, werkt alles \o/

Code voor mensen die graag willen zien/hebben:

Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Dim SkPicture als object
Dim instantie als ISketchPicture
Dim breedte als dubbel
Dim hoogte als dubbel
Dim AspectRatioVergrendeld als Booleaanse
Dimwaarde als Booleaanse waarde
Dim X Ace Dubbel
Dim Y als dubbel
Dim Systeem Als Object ' Bestandssysteem          
Map dimmen als object          'Directory
Dim Files As Object          'Verzameling van bestanden uit de directory
Dim File As Object          ' File (onderdeel van de Files-collectie)
Dim Nom_Dossier als tekenreeks      ' Directorynaam
Dim Nom_Fichier als tekenreeks      ' bestandsnaam
Dim Nom_EsquisseAV als snaar     ' Front Sketch Name
dim Nom_EsquisseAP als string     ' schets naam na

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Set Part = swApp.OpenDoc6("C:\Users\Hardware\Hardware.SLDPRT", 1, 0, "", longstatus, longwarnings)

k = 2

Nom_Dossier = "C:\Gebruikers\Hardware\Hardware Foto's\P01\HO\Test"
Bestanden instellen = Map.Bestanden

'Beheer elk bestand in de directory
Voor elk bestand in bestanden
    Maak een schetsafbeelding en werk de afmetingen bij

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Plan tot 4mm", "PLANE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Sketch1", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
    boolstatus = Part.SelectedFeatureProperties(0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, Nom_EsquisseAP)

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2(Nom_EsquisseAP, "SCHETS", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
    Deel.EditSuppress2

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("AM_P01_HO", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)
    boolstatus = Part.AddConfiguration2("AM_" & Nom_EsquisseAP, "", "", False, False, False, True, 256)

Volgend bestand
Einde Sub

Ik begrijp niet waarom er aan het begin twee keer Set Part zijn. Voor mij open je de kamer en vul je de variabele Part in. Dan vertel je hem dat de variabele Part gelijk is aan het huidige bestand.

Wat de naam betreft, ik begrijp het probleem niet. Je moet het punt verlaten waar?

Ik deed een beetje huishoudelijk werk. ;-)

Wees voorzichtig, u moet voorzichtig zijn met het gebruik van declaraties van objectvariabelen.

Kortom, het past om in het programma te zeggen, ik weet niet wat het gaat worden, het kan van een bout naar een olifant gaan, het is aan jou om te beheren...

Probeer het volgende: TESTEN

Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Dim SkPicture als object
Dim systeem als Scripting.FileSystemObject       'Bestandssysteem
Map dimmen als map                            'Directory'
Dim Bestand Als Bestand                              ' Bestand (Onderdeel van de Bestanden Verzameling)
Dim Nom_Dossier As String                      ' Directory Naam
Dim Nom_Fichier als tekenreeks                      ' bestandsnaam
Dim Nom_EsquisseAV als snaar                     ' Front Sketch Name
dim Nom_EsquisseAP als string                     ' schets naam na

Sub hoofd()
    Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
    Set Part = swApp.OpenDoc6("C:\Users\Hardware\Hardware.SLDPRT", 1, 0, "", longstatus, longwarnings)

Nom_Dossier="C:\Gebruikers\Hardware\Hardware Foto's\P01\HO\Test"

'Beheer elk bestand in de directory
    k = 2
    Voor elk bestand in map.Files
        Maak een schetsafbeelding en werk de afmetingen bij

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Sketch1", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

Deel.EditSuppress2

boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("AM_P01_HO", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
        boolstatus = Part.AddConfiguration2("AM_" & Nom_EsquisseAP, "", "", Onwaar, Onwaar, Onwaar, Waar, 256)

Volgend bestand
Einde Sub