janot
2 maart 2020 om 09:44
1
Hallo
Ik heb mijn plan gemaakt in A4 portret formaat.
Ik wil nu echter dezelfde cartridge en andere maken op een A4 liggend, A3 liggend en A3 staand formaat.
Wanneer ik het formaat van het vel verander, verdwijnt mijn cartridge...
Ik kan mijn cartridge niet kopiëren naar een ander vel...
Heeft u alstublieft een oplossing? Bij voorbaat dank.
YP69
2 maart 2020 om 10:06
2
Hallo
Als u de basiskaart wilt wijzigen, moet u achtergrondmodellen laten maken.
Toegankelijk door met de rechtermuisknop op het blad van de betreffende tekening te klikken.
Klik met de rechtermuisknop op de eigenschap van het werkblad -> Bladeren -> toepassen
Zorg ervoor dat het aankruisvak 'Toon basiskaart ' is ingeschakeld
Yannick
2 likes
janot
2 maart 2020 om 10:19
3
Bedankt, maar ik heb mezelf misschien slecht uitgelegd. Ik heb mijn achtergrond laten maken in A4 verticaal.
Ik wil nu een horizontale A4, een verticale en een horizontale A3 maken.
Maar ik wil niet dezelfde cartridge houden als degene die ik op mijn verticale A4 heb. Zonder alles opnieuw te hoeven doen...
gt22
2 maart 2020 om 10:26
4
Zoals hierboven gezegd heb je geen keus
U moet elk sjabloon voor een achtergrondplan maken
Zie volgende link
https://www.logiciel-cao.com/blog/entries/view/slug/procedure-creation-modification-de-fonds-de-plan
@+
4 likes
Hallo @Janot
Je kunt heel goed beginnen met je basiskaart die de juiste cartouche heeft en de afmetingen wijzigen. Uiteraard moet je voor elk nieuw formaat een bestand aanmaken met een andere naam.
Samenvattend neem je de @Yannick methode, maar je dupliceert het A4-bestand onder verschillende namen en dan kom je terug naar elk van de wateren om enkele elementen in de juiste afmetingen te plaatsen. Maak een oude punt back-up van je A4 master, zodat als je zelf twijfelt, je terug kunt naar de vorige situatie.
Vriendelijke groeten
4 likes
YP69
2 maart 2020 om 10:29
6
OK ik heb het verkeerd begrepen,
Er kunnen blokken worden gemaakt voor de cartridge, indextabel...... Herbruikbaar voor verschillende formaten
Begin met een annotatie en een regelstreek , selecteer alles -> klik met de rechtermuisknop --> Blok maken
Sla het blok op
Om het opnieuw te gebruiken, voegt u een blok in de basiskaart in
YP69
2 maart 2020 om 11:22
7
Ik had geen tijd om het vorige bericht af te maken.
Zoals Zozo_mp al zegt, moet je de grootte van de A4-basiskaart wijzigen om in A3 te plaatsen
Breng uw wijzigingen aan
Opslaan als tekeningsjabloon en basiskaart
CLT
3 likes
janot
2 maart 2020 om 14:08
8
Een grote dank je!! Het is perfect! :)