Maak een uitzicht met alleen de kamers die je wilt

Goedenavond.

Ik heb een klein probleempje.

Stel je voor dat ik een verbijsterd ensemble aan het ontwerpen ben.

Als ik verder ga met de tekening , verberg ik bijvoorbeeld bepaalde delen van mijn overzicht om de weergave begrijpelijker te maken, dat kan ik doen.

aan de andere kant moet je het bij elk uitzicht doen (rechts of van bovenaf), het is echt vermoeiend....

Ik weet dat het mogelijk is om een rechteraanzicht te maken (bijvoorbeeld) van het vooraanzicht waar we sommige delen hebben verstopt, maar hoe... Dat is de vraag!

Dank u voor uw hulp.

een+

Lucbirus

Hallo

Maak ded configuraties van uw assemblage, een met alle onderdelen en een andere met of verberg de onderdelen die u niet wilt zien en dan kunt u uw MEP maken zoals u wilt.

2 likes

ok ik begrijp het.

Ik ben er echter zeker van dat we een totaalbeeld kunnen maken waar we verborgen details hebben.

Goedenavond

AC Cobra 427 gaf je een goed antwoord, maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om er een weergavestatus voor te creëren in plaats van een nieuwe configuratie.

Voor mij zijn configuraties een variatie van een onderdeel en dat doen voor een assemblage kan riskant zijn.

Verberg in de nieuwe weergavestatus de gewenste componenten. Selecteer in uw MEP de gewenste weergavestatus. Als u doorsnede-, geprojecteerde of andere weergaven hebt, is de standaardweergavestatus die van de hoofdweergave (maar het is mogelijk om deze te wijzigen).

Het is dus mogelijk om bijvoorbeeld in het vooraanzicht een aanzicht weer te geven zonder de componenten, in het linkeraanzicht om bepaalde componenten weer te geven enzovoort.

Vriendelijke groeten.

PS: "ok ik begrijp het. Ik ben er echter zeker van dat we een overzicht kunnen maken waar we verborgen details hebben. " 

Ja, voor een onderdeel met meerdere lichamen biedt het de mogelijkheid om de lichamen te selecteren bij het maken van de weergave. Voor assemblages doet het dit alleen voor dwarsdoorsnedeaanzichten.

Voor mij is de beste oplossing om verschillende weergavestatussen voor de assemblages te creëren.

3 likes

Ik ben het met jullie beiden eens.

Aan de andere kant, hoe kun je de vakman laten begrijpen dat bepaalde onderdelen zullen ontbreken in een algemeen plan?

Hij zal geloven in een vergissing. Nee?

In ieder geval moet u een volledige weergave met een volledige nomenclatuur plaatsen.

Als delen verborgen zijn in de weergave, moet u een weergave toevoegen als u denkt dat er een probleem met het begrijpen kan zijn.

U kunt ook een opmerking toevoegen waarin wordt aangegeven dat delen om redenen van begrip zijn verborgen.

1 like

Ok bedankt voor deze uitleg.

Lucbirus